טאואר צופה צמיחה דו-ספרתית ברבעון השלישי ומכניסה משקיע חדש מארה"ב

החברה סגרה את הרבעון השני עם צמיחה של 4.4% בהכנסות - והמניה מזנקת ב-8% ■ מחירי מוצרי החברה עלו ב-35% ■ המנכ"ל ראסל אלוונגר: "נסגור עוד עסקאות; הרבעון הרביעי יהיה חזק לפחות כמו השלישי"

חברת השבבים טאואר סוגרת את הרבעון השני של השנה עם הכנסות ברף העליון של התחזיות שסיפקה, צופה צמיחה דו-ספרתית ברבעון השלישי של השנה ומציגה משקיע חדש בחברה: קרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל, שתשקיע בחברה עד 25 מיליון דולר בשנתיים הקרובות..

טאואר צלחה את הרבעון השני עם מכירות של 60.6 מיליון דולר, עלייה של 4.4% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. החברה הפסידה 30.9 מיליון דולר ברבעון השני, שהם 19 סנט למניה, לעומת הפסד של 17 סנט למניה ברבעון הראשון ו-27 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר בשל שינויים בשוק המט"ח.

ללא הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח נקי (non-GAAP) של 5.4 מיליון דולר, גידול של 30% ברווח הגולמי ב-15.7 מיליון דולר וזינוק של 158% ברווח התפעולי שהסתכם ב-3.5 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי של החברה השתפר גם הוא ועלה ל-26% מ-21% ברבעון הקודם.

כמו כן, החברה הציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת זה הרבעון ה-11 ברציפות ו-EBITDA חיובית זה הרבעון ה-15 ברציפות. הן התזרים והן ה-EBITDA הסתכמו בכ-4 מיליון דולר כל אחד. גם כאן מדובר בשיפור ביחס לרבעון הקודם, בו הסתכמו סעיפים אלה ב-2 מיליון דולר כל אחד. החברה גם הפחיתה את המלאי שלה ב-35% ל-26.6 מיליון דולר ברבעון השני.

המנכ"ל אופטימי ומבטיח חוזים נוספים

"במהלך הרבעון השני היו לנו הישגים רבים, לרבות שיא של 83 פרויקטי תכנון של מוצרים חדשים שהוזמנו מאיתנו על ידי לקוחות קיימים וחדשים, יחד עם נוספים בדרך, המעידים על הערך הרב שמעניקים ללקוחותינו יכולות התכנון והייצור הייחודיות והמתקדמות שלנו, והיישום של המיזוג המוצלח עם חברת ג'אז", אומר המנכ"ל ראסל אלוונגר. "נוכח המעבר אל עבר ייצור תמהיל מוצרים ייחודיים, ראינו עלייה במחיר המכירה הממוצע של פרוסה של כ-35% בהשוואה לאשתקד".

בשיחה עם "גלובס" התייחס אלוונגר לרצץ סגירת החוזים החדשים של החברה בתקופה האחרונה, ואמר כי "נסגור עוד עסקאות ונמשיך במומנטום הזה". טאואר אמנם לא סיפקה תחזיות לשנה כולם, אך אלוונגר אומר כי "הרבעון הרביעי יהיה חזק לפחות כמו הרבעון השלישי".

אלוונגר הביע אופטימיות רבה באשר לעתיד, ואמר: "אני בטוח מאוד בכל הנוגע לרבעונים הקרובים. המאמצים הרבים שהקדשנו במהלך הרבעונים האחרונים, בכללם שיפור תוכנית ההתייעלות ומימוש סינרגיות טכנולוגיות, מיקמו אותנו בעמדה מדהימה. הם אפשרו לנו לבנות את עצמנו להמשך הצמיחה ולהיכנס בפוזיציה טובה למחצית השנייה של שנת 2009, מיצובה של טאואר בשוק בנקודת הזמן הזו, על רקע ההתאוששות שהתעשייה חווה, גורמת לי להיות אופטימי מאד, שכן אני צופה שטאואר תהיה יצרנית השבבים היחידה שתסיים את שנת 2009 עם עלייה במכירות לעומת 2008".

ואם בעתיד עסקינן, טאואר מספקת תחזית מכירות של 73-77 מיליון דולר ברבעון השלישי, כלומר עלייה של 28% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וכ-24% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2009.

קרן יורקוויל מעמיקה הפעילות בישראל - ומשקיעה גם בטאואר

בנוסף, טאואר מכניסה משקיע חדש לחברה. נציין כי החברה לישראל של האחים עופר היא בעלת המניות העיקרית בטאואר (8.9%), והיום החברה מודיעה כי חתמה עם YA Global (יורקוויל), קרן השקעות מניו ג'רזי, על הסכם לפיו התחייבה יורקוויל להשקיע בטאואר עד 25 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. בתמורה, טאואר תנפיק לקרן מניות בדיסקאונט של 3%, בהתאם למחיר השוק בעת ההנפקות בעתיד. בטאואר רואים בכך כקו אשראי ומתכננים להשתמש בו רק במידת הצורך. גורמים בחברה מוסרים כי לעת עתה אין כוונה לעשות בו שימוש.

אין זו ההשקעה הראשונה של הקרן בישראל. לפני כשבועיים נודע כי הקרן תרכוש מניות פאנגאיה נדל"ן ב-17 מיליון דולר ב-3 השנים הקרובות, וכמו כן הקרן משקיעה בחברת הביומד הישראלית בריינסוויי . הקרן הוקמה בשנת 2001 ומעסיקה כ-50 עובדים. היא משקיעה במגוון תחומים, ובהם נדל"ן, אנרגיה, בריאות, מדיה, טכנולוגיה ועוד.

"הם שמעו עלינו ופנו אלינו", אומר אלוונגר בהתייחסו לקרן יורקוויל. "זה טוב לטאואר שמשקיע מארה"ב רוצה להשקיע בה. כרגע אין להם שום החזקה, אך כוונתם מראה שהם מאמינים בנו".