גוגל מגיבה למתחרות: תשדרג את מנוע החיפוש באופן "מרחיק לכת"

הגירסה החדשה לא תהיה שונה מבחינה גרפית, אך תביא שיפורים רבים: "מדובר בצעד ראשון בתהליך שידחוף קדימה את הגודל, המהירות, הדיוק והמובנות של תוצאות החיפוש"

גוגל הודיעה השבוע על פיתוח גירסה חדשה למנוע החיפוש שלה, שלדבריה תהיה מהירה יותר ומדוייקת יותר מזו הנוכחית.

בעיתון ה"גארדיאן" הבריטי דווח כי שם הקוד שניתן לפרויקט פיתוח מנוע החיפוש החדש הוא "קפאין".

למרות שהגירסה החדשה של מנוע החיפוש אינה אמורה להיות שונה מבחינה גרפית מהנוכחית, מהנדסי גוגל מבטיחים כי היא צופנת בקרבה שיפורים מרחיקי לכת עבור הגולשים.

"מדובר בצעד ראשון בתהליך שידחוף קדימה את הגודל, המהירות, הדיוק והמובנות של תוצאות החיפוש", נכתב בהצהרה שפרסמה החברה בבלוג הרשמי שלה.

ישנה מידה מסוימת של הפתעה בצעד הזה של גוגל, זאת מפני שהחברה שולטת ללא עוררין בשוק החיפוש המקוון. ייתכן כי הסיבה להודעה הפומבית על הפרויקט היא המהלכים של המתחרים שעלולים לערער את ההגמוניה של החברה בשוק זה. העיקרי בהם מגיע מכיוונה של ענקית התוכנה מיקרוסופט , שהשיקה לאחרונה את מנוע החיפוש בינג, וחתמה בחודש שעבר על הסכם שיתוף-פעולה ארוך-טווח עם יאהו , המעביר לידיה את חטיבת החיפוש של חברת האינטרנט.

עדיין לא ברור האם לשדרוג המתוכנן של מנוע החיפוש יהיו השפעות חיוביות על אחיזתה של גוגל בשוק החיפוש, אך מרטין מקנולטי, אנליסט ב-TrafficBroker, אומר כי המהלך עשוי לתת דחיפה משמעותית לחברה. "ההשקה של בינג על-ידי מיקרוסופט היתה מאורע חיובי בשוק החיפוש המקוון, אם כי נדמה שיותר עבור גוגל מאשר עבור מיקרוסופט. אחרי הכל גוגל היא זו שמחזיקה בהגה בתחום, והיא זו שקובעת את הקצב", אמר.