הנפט התחזק ב-0.9% ונקבע ב-70.06 ד' לחבית

מלאי הנפט עלה בכ-2.5 מ' חביות לעומת צפי לעלייה של מיליון חביות בלבד ■ הילארי קלינטון: ארה"ב תשקול לסייע צבאית לניגריה על מנת להשקיט שלום ב"דלתת הניגר" ■ נתוני המאקרו תומכים בהתחזקות הנפט

החוזים על הנפט למסירה בחודש ספטמבר נקבעו היום בעלייה של 0.87% ב-70.06 דולר לחבית. בתגובה לנתונים "דוביים" בדו"ח המלאים ירד הנפט מרמתו הגבוהה היומית שבה היה מעל ל-71 דולר לחבית.

משרד האנרגיה האמריקני פירסם היום ב-17:30 את דו"ח המלאים השבועי של מלאי הנפט הגולמי ומוצריו. מלאי הנפט עלה השבוע ב-2.519 מיליון חביות נפט לעומת צפי לעלייה של מיליון חביות בלבד. מלאי הדלק ירד ב-927 אלף חביות לעומת צפי לירידה של 1.2 מיליון חביות. מלאי תזקיקי הנפט רשם עלייה של 786 אלף חביות לעומת צפי לעלייה שבועית של 200 אלף חביות בלבד.

מחיר הנפט מושפע מההתאוששות הכלכלית האיטית שחוזה ה'פד' בהחלטת הריבית שפירסם היום. הריבית נותרה בשיעור של 0 עד 0.25% כשה'פד' ממשיך לתמוך בכלכלה האמריקנית באמצעות הוזלת האשראי.

מזג האוויר היציב בהיעדר סופות טורנדו שאופייניות לעונה הנוכחית מוביל ליציבות מפתיעה בתפוקת הנפט בארה"ב, עובדה שיכולה להוריד את מחיר החוזים על הנפט בעתיד.

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם מאזן המסחרי של ארה"ב לחודש יוני. הגרעון התרחב מעט ל-27 מיליארד דולר לעומת צפי להתרחבות ל-28.7 מיליארד דולר. בחודש מאי עמד הגירעון על 26 מיליארד במאי.

היצוא מארה"ב רשם עלייה של 2% והסתכם בחודש יוני ב-125.8 מיליארד דולר. היבוא לארה"ב עלה לראשונה מזה 11 חודשים ועלה ב-2.3% ל-152.8 מיליארד דולר. יבוא הנפט לארה"ב עלה בחודש יוני ב-24% והסתכם ב-17.2 מיליארד דולר.

שקט בניגריה - יציבות בתפוקת הנפט העולמית

על זירת הנפט העולמית משפיעים גם דבריה של הילרי קלינטון, מזכירת המדינה של ארה"ב, שאמרה היום כי ארה"ב שוקלת לסייע בכוחות צבאיים לממשלת ניגריה להשקיט שקט ב"דלתת הניגר" אזור שבו המורדים בממשל שיבשו את אספקת הנפט באופן תכוף.

הפסקת אש שכוללת חנינה של הממשל הניגרי למורדים צפויה להשיב את השקט לאזור לאחר שהתקפות המורדים בעיקר על מתקנים של חברות נפט אמריקניות הובילו לירידה של תפוקת הנפט בניגריה לשפל של 20 שנה.