אירופה משתקמת: התמ"ג התכווץ ב-0.1% - פחות מהצפוי

אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו התכווצות של 0.5% ■ במונחים שנתיים, התמ"ג של גוש האירו התכווץ ב-4.6% ■ ברבעון הראשון התמ"ג של גוש האירו התכווץ ב-2.5%

התמ"ג של גוש האירו התכווץ ב-0.1% ברבעון השני - פחות מהתחזיות והודות לנתוני צמיחה חיוביים בגרמניה וצרפת. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של גוש האירו. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו התכווצות של 0.5%. נזכיר כי ברבעון הראשון התמ"ג של מדינות גוש האירו התכווץ ב-2.5%.

במונחים שנתיים, התמ"ג של גוש האירו התכווץ ב-4.6% - פחות מהתחזיות הקודמות לירידה של 5.1% והמעודכנות לנסיגה של 4.7%. ברבעון הראשון התמ"ג התכווץ בקצב שנתי של 4.9%. בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.41% ל-1.4259 דולר לאירו.

התמ"ג של גרמניה וצרפת, כאמור, עלה ברבעון השני, כמו גם זה של פורטוגל ויוון. עם זאת, התמ"ג של איטליה, הולנד, אוסטריה ובלגיה נשאר שלילי.

התמ"ג של גרמניה, הכלכלה החזקה ביותר באירופה עלה בקצב שנתי של 0.3% ברבעון השני של השנה, לעומת הרבעון הראשון. אנליסטים בסקר של מרקט ווטש חזו גידול של 0.2%. מדובר ברבעון הראשון של צמיחה חיובית מאז הרבעון הראשון של 2008. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, התמ"ג התכווץ ב-7.1%. במונחים שנתיים, הכלכלה הגרמנית התכווצה ב-5.9%.

התמ"ג של צרפת התרחב גם הוא ב-0.3% ברבעון השני כשאנליסטים חזו גידול של 0.2%. אירוסטט, הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של האיחוד האירופי תפרסם את נתוני התמ"ג של מדינות גוש האירו מאוחר יותר היום.

במזרח אירופה המצב אופטימי פחות, בלשון המעטה; התמ"ג של הונגריה התכווץ בקצב שנתי של 7.6%, התמ"ג של רומניה הצטמצם ב-8.8% והתמ"ג של סלובקיה התכווץ ב-5.3%.