צמאים להנפקות: ביקושי יתר בהנפקה הראשונית של די-פארם

די-פארם, חלוצת מנפיקות המניות בבורסה בת"א מזה שנה וחצי, גייסה 28 מיליון שקל - 15% יותר משתכננה ■ דו"חות כלל ביוטכנולוגיה: רווח של 59.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009, לעומת הפסד של 67.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד

חברת די-פארם השלימה אתמול בהצלחה את מהלך הגיוס המשולב שלה, שכלל הנפקת זכויות והנפקת מניות ראשונית בבורסה. בסך-הכל בשני המהלכים החברה גייסה 85 מיליון שקל. בגיוס מהציבור התקבלו ביקושי יתר של פי 10.

בעקבות זאת נסגר המחיר של חבילת מניות וכתבי אופציות על 15% מעל המינימום וגויסו 28 מיליון שקל, במקום 25 מיליון כמתוכנן. את הנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום, רוסאריו קפיטל ומיטב חיתום.

בעקבות הנפקת הזכויות וההנפקה לציבור מחזיקה כעת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), בעלת השליטה בחברה, בכ-47% מהמניות די-פארם.

ראובן קרופיק, מנכ"ל חברת ארטה המנהלת את גוף ההשקעות כת"ב, אמר כי "זוהי הנפקה ייחודית משום שבעלי המניות הקיימים הביאו את עיקר המימון. שיתפנו את הציבור בסיכוי, תוך שאנחנו לוקחים על עצמנו את רוב הסיכון". הכספים ישמשו למימון השלב השלישי של הניסויים בתרופה של די-פארם לשבץ וצפויים להספיק לפחות עד קבלת תוצאות הביניים של הניסוי.

כת"ב מסרה כי היא בוחנת את ההשפעה של הנפקת די-פארם על דו"חותיה. החברה פרסמה היום דו"חות שמעודכנים טרם הנפקת די-פארם. מדו"חות אלו עולה כי כת"ב רשמה רווח של 59.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009, לעומת הפסד של 67.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. ברבעון השני רשמה החברה רווח של 29.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 38.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. לחברה כ-220 מיליון שקל בקופת המזומנים.