מבחן דרכים: הונדה סילבר ווינג 400 - הציבור יפסוק

בניגוד לקודם, את הדגם החדש של הסילבר ווינג אי-אפשר להחמיץ ברחוב. האם זה יצליח לשכנע את הלקוחות הפוטנציאלים לפתוח את הארנק?

אם היה תפר דמיוני בין העולם המוטורי לפסיכולוגי, הייתה חרוטה עליו האקסיומה: רוב הגברים בישראל רוצים שכלי הרכב שלהם ישדר משהו על האישיות שלהם. המשהו הזה אמנם משתנה בהתאם להשקפה ולטעם האישי, ממש כמו שהיחס לב.מ.וו שחורה ינוע מהערצה עיוורת לבוז מוחלט, אבל הוא יהיה תמיד שם. כן, רוב הגברים יעדיפו שלא להודות בכך, אבל זה תמיד יהיה עבורם שיקול כשיגיעו לסוכנות.

בדיוק בבור הזה נפל הסילבר ווינג היוצא של הונדה. אי-אפשר היה לערער על האיכות שלו, וגם שלא להתרשם מהמנוע כפול הבוכנות ומהביצועים הנאים. אלא מה, העיצוב היה נחבא אל הכלים והמחיר היה רחוק מלהיות נמוך, שילוב ששיגר את הלקוחות לזרועותיהם של קטנועי מנהלים מוחצנים יותר (ולא בהכרח זולים יותר), גם אם ההונדה יכלה לשרת אותם טוב יותר.

לסילבר ווינג הנוכחי זה לא יקרה. הדרך היחידה לא לשים אליו לב ברחוב, במיוחד כשהוא צבוע בבורדו מטאלי כמו קטנוע המבחן, היא לעצום עיניים. וחבל, חבל כי העיצוב שלו מרשים ומצליח לשדר בו-זמנית שורה של ניגודים - עדינות ואגרסיביות, נעימות וכוחניות, יוקרה ויעילות. אם ננסה לתרגם את כל אלה לאישיות הרוכבים, זה יהיה משהו בסגנון "הבעלים של הקטנוע הזה מבוסס אבל צנוע, אחראי אבל לא פראייר".

ובחזרה לאספלט. איכות הגימור מרשימה; הפלסטיקים מצוינים, ההקפדה על הפרטים הקטנים מורגשת, והרבה מחשבה הושקעה ביעילות השימוש - תנוחת ישיבה נהדרת, תאי אכסון גדולים, מגן רוח טוב ועוד.

לחיצה על המתנע מעירה לחיים את החלק הכי ייחודי של הסילבר - המנוע בן שתי הבוכנות (400 סמ"ק, 39 כ"ס ב-6,500 סל"ד), היחיד מסוגו בקטגוריה. למרות שאין לנו שום בעיה עם בוכנה אחת, גם כשהיא מגיעה בנפח גדול במיוחד, עדיין כיף יותר עם שתיים. זה שאין ויברציות זה גם נחמד, אבל הכיף הגדול יותר הוא האוויר שיש לטווין הזה: הוא פשוט עושה את הכול בקלות ובמעין אדישות מאתגרת - עניין מרשים במיוחד לאור 247 הקילוגרמים שהוא שוקל.

הונדה סילבר ווינג 400

על הכביש המהיר זה מתרגם למהירות שגובלת בחוצפה כשמדובר בקטנוע, ובתוך העיר לתאוצות ביניים מרשימות. גם בכל הנוגע לטיפול במהמורות הונדה עשו עבודה טובה: הסילבר אמנם רחוק מלהיות מזרון מעופף, אבל הוא מציע פשרה טובה בין נוחות לאחיזה. פקקים? עם כזה משקל לא מדובר בחולץ הפקקים האולטימטיבי, אבל הוא מצליח להתמודד איתם לא רע בכלל.

וכאן אנחנו מגיעים לשורה התחתונה. 62,300 שקל כתוב עליה, שזה 15-18 אלף שקל יותר מאשר המתחרים. האם הבוכנה הנוספת והעיצוב המוצלח, יצליחו לשכנע את הלקוחות הפוטנציאלים לפתוח את הארנק? על זה אמרו חכמינו "שאלה מצוינת", והמתינו בקוצר רוח לפסיקתו של הציבור.