השקעה נוספת בחברת קרשנדו: גייסה 9.4 מיליון דולר

לפני כשנה השלימה החברה סבב גיוס שלישי של 9.5 מיליון דולר ■ קרשנדו מפתחת פתרונות לשיפור הביצועים של מרכזי המידע הארגוניים ■ הגיוס נועד להרחבת פעילות המכירות של החברה, שב-2008 עמדה על כ-10 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה הישראלית Crescendo Networks השלימה סבב גיוס הון של 9.4 מיליון דולר.

השקעה זו כוללת גיוס פנימי, שלא דווח עליו, של 4.4 מיליון דולר, שהשלימה החברה לפני חודשים ספורים וגיוס נוסף, בהיקף של 5 מיליון דולר, שהיא השלימה בימים אלו.

את הסבב הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון האמריקנית Trilogy Equity Partners והשתתפו בו המשקיעים הקיימים - קרנות ההון סיכון הישראליות אתגר, אוורגרין, סטייג'-וואן ואייפקס.

מאז הקמתה בשנת 2002 גייסה החברה 44 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי. גיוס ההון שהושלם עתה נועד להרחבת פעילות המכירות של החברה. לפני כשנה גייסה קרשנדו 9.5 מיליון דולר.

קרשנדו מפתחת ומוכרת פתרונות בתחום ההאצה והאופטימיזציה של ביצועי יישומים. הפתרונות נועדו לשפר את הביצועים של מרכזי המידע הארגוניים ולאפשר האצת זמן התגובה של משתמש הקצה והגדלה משמעותית של מספר המשתמשים שניתן לשרת בו-זמנית.

מרכז הפיתוח יישאר בישראל

אדורם געש, מנכ''ל החברה, אמר כי "אנחנו מרוצים מהשלמת סבב הגיוס הנוכחי ואנו מצפים להרחיב את פעילותינו בשוק האמריקני. אחרי שביססנו לעצמנו יתרון טכנולוגי ובנינו בסיס לקוחות בעולם, הגיע הזמן להרחיב את הנוכחות שלנו בשוק הטכנולוגי הגדול בעולם".

געש ושאר הנהלת החברה צפויים לעבור בשבועות הקרובים למנלו פארק שבעמק הסיליקון. מרכז הפיתוח של החברה יישאר באור יהודה.

געש היה ממקימי חברת Radwiz שבקבוצת רד-בינת. בתפקידו האחרון היה געש שותף בקרן ההון סיכון סטייג'-וואן ובמסגרת זו הוא היה מעורב בהקמת קרשנדו.

בועז דינטי, שותף-מנהל באוורגרין, ציין כי "קרשנדו היא מסוג החברות שמצליחות גם בתקופות קשות. יש לנו ציפיות גדולות ממנה. החברה הכפילה את מכירותיה בשנים האחרונות וזה הישג מרשים. עד היום קרשנדו פעלה באסיה ובאירופה והכוונה היא שעכשיו היא תפעל יותר בשוק האמריקני".

תחרות עם רדוור וסיסקו

על-פי חברת המחקר IVC, קרשנדו רשמה ב-2008 מכירות בהיקף של 10 מיליון דולר ובהיקף דומה בשנה שקדמה. ב-2006 הכנסותיה עמדו על כ-3.5 מיליון דולר.

בין לקוחות החברה אפשר למצוא את קבוצת דיגיטל ניוז; אתר FriendFeed, שפייסבוק עומדת לרכוש; הרשת החברתית הצרפתית סקיירוק, פורבס, פוג'יסטו, קולגייט, חברת ההפקה 24.COM, חברת המדיה הסינית Sohu ומנוע הקניות המקוונות פורטו.

הפתרונות של קרשנדו מתחרים במוצרים של החברות רדוור, סיסקו ו-F5.

טרילוג'י, שהוקמה בשנת 2005, אינה משקיעה באופן נרחב בחברות ישראליות, אלא בחברות מארה"ב ומדרום אמריקה. היא פועלת ממדינת וושינגטון, לא רחוק מהמטות של מיקרוסופט ו-F5. הקרן מתמחה בהשקעות בחברות בתחומי האלחוט, התקשורת, היישומים והתשתיות.

בישראל, עד להשקעה בקרשנדו, הקרן השקיעה בשלוש חברות - זון, InstallFree וקסראונד.