הרווח הנקי של שמיר אופטיקה גדל בכ-39%; מזנקת ב-20%

הרווח הנקי הסתכם בכ- 3.9 מיליון דולר ■ הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב-5.1% והסתכמו בכ-35.2 מיליון דולר בעיקר כתוצאה מהפיחות בערכו של האירו אל מול הדולר ■ יתרות המזומנים הסתכמו בכ- 27.4 מ' ד'

חברת שמיר אופטיקה הדואלית מזנקת הערב בוול סטריט לאחר שמוקדם יותר פרסמה את תוצאות הרבעון השני לשנת 2009. החברה מקיבוץ שמיר היא ספקית מובילה של מוצרים חדשניים וטכנולוגיה לשוק העדשות.

הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב-5.1% והסתכמו בכ-35.2 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של כ-37.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהפיחות בערכו של האירו אל מול הדולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני גדל בכ-25% והסתכם בכ-4.1 מיליון דולר או כ-11.6% מההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי של כ- 3.3 מיליון דולר או כ- 8.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני גדל בכ-39.1% והסתכם בכ- 3.9 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ- 2.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם ב-22 סנט למניה בדילול מלא בהשוואה ל-16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בנטרול ההוצאה שלא במזומן בגין אופציות לעובדים, הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים ופיצוי למנכ"לים הקודמים, נטו בניכוי מס, הרווח הנקי (Non-GAAP) המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השני הסתכם בכ-4.3 מיליון דולר או 26 סנט למניה בדילול מלא בהשוואה לרווח נקי של כ-3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד או 19 סנט למניה.

נכון ל- 30 ביוני 2009, יתרות המזומנים, שווי מזומנים והשקעות קצרות טווח הסתכמו בכ- 27.4 מיליון דולר.

עמוס נצר, מנכ"ל החברה, מסר: "במהלך השנים האחרונות שמיר פעלה בהתמדה לא רק להרחבת דריסת הרגל הגיאוגרפית של החברה אלא גם לשיפור יכולות הייצור שלה לצד ביסוס יכולות המכירה והשיווק. במהלך הרבעון השני, רבים מהמאמצים הללו תרמו לתוצאות החיוביות. באירופה חל שיפור במכירות וברווח התפעולי ופעילותנו בארה"ב המשיכה לפעול בצורה טובה."