מנהיג אל-קאעידה נהרג בקרבות בעזה

(עדכון) עדיין אין אישור רשמי לדיווח על מותו; סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על 22 הרוגים בעימותים ■ המהומות אירעו לאחר שקבוצה המשוייכת לארגון אל קאעידה הכריזה אתמול על הקמת "אמירות איסלמית" בעזה

שחקנים חדשים בעימותים הפנימיים בעזה: קבוצת חמושים המשתייכים לארגון אל קאעידה הפריעה לתפילות יום השישי בעזה על רקע חילוקי דעות עם ארגון החמאס. עדי ראייה דיווחו על יריות שנשמעו מחוץ למסגד. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על 22 הרוגים ועל כ-85 פצועים בעימותים. בנוסף, מקורות פלסטינים ברצועת עזה מדווחים הבוקר כי האימאם עבד אל-לטיף מוסא מנהיג "צבא תומכי אללה" השייך לארגון אל-קאעידה נהרג לאחר שביתו הופצץ במהלך הקרבות שפרצו אמש. לדיווח עדיין אין אישור מגורמים רשמיים.

על פי דיווח של דובר חמאס בין ההרוגים נמנים 15 חמושים מהארגון הקיצוני, אזרח סורי ו-6 שוטרי חמאס. דובר חמאס אמר כי נעצרו 40 פעילים של ארגון "צבא תומכי אללה".

האירוע התרחש על רקע מהומות שפרצו אתמול לאחר שקבוצת חמושים המשתייכים לארגון אל קאעידה הפריעה אמש לתפילות יום השישי בעזה על רקע חילוקי דעות עם ארגון החמאס.

העימות פרץ בין כוחות גדולים של חמאס לבין ארגון קנאי קיצוני שמנהיגו, עבד אל-לטיף מוסא, נחשב לראש הזרם המזוהה עם אל-קעידה ברצועת עזה. מוסא הכריז היום על קינון אמירות איסלאמית בעזה.

מאות אנשי חמאס כיתרו את המסגד המשמש כמרכז ארגון "ג'ונד אנסאר אללה", המשתייך לארגון הטרור אל קאעידה כשהם מציבים אולטימטום למוסא לפנות את האזור.

במהלך הדרשה, ביקר מוסא את התנהלות תנועת החמאס בעזה וטען כי היא "אינה איסלמית מספיק". הוא ציין כי אנשיו פועלים להשליט ביתר שאת את ההלכה האיסלמית ברצועת עזה. מחוץ למסגד התקבצו כמה חמושים הנאמנים למוסא, עקב דיווחים כי כוחות חמאס צפויים לפרוץ למקום ולמנוע מהאימאם להמשיך בדרשה.