הרצח בתל-ברוך: צעירה מפ"ת הודתה במעשה ושחזרה אותו; נמשכת חקירת 6 החשודים הנוספים

(עדכון) - הבוקר נמצאה גופתו של לאונרד (אריק) קרפ, בן 59, שהותקף בחוף תל-ברוך בעת שבילה עם אשתו ובתו הצעירה במקום ■ המשטרה עצרה 5 צעירים תושבי ג'לג'וליה ושתי צעירות מפ"ת ■ משפחת הנרצח בלינץ' בת"א: "לא מבינים מה קרה"; בכיר לשעבר במשטרה: "הפשע גובר כאילו אין משטרה"

מהמשטרה נמסר אחר הצהריים (שבת) כי נערה מפתח-תקווה, אחת משבעת החשודים ברציחת לאונרד אריה קרפ בתל ברוך בליל שישי, הודתה ברצח ואף שחזרה אותו. חמישה צעירים מג'לג'וליה ושתי צעירות מפתח-תקווה עצורים בחשד לרצח, והם יובאו בפני שובט להארכת מעצרם.

בשעות הצהרים בשבת באו קרובי משפחה רבים לבית בשכונת רמת אביב בתל אביב, שם מתגוררים בני משפחת קרפ ומנסים לעכל את הבשורה המרה שנחתה עליהם. אב המשפחה לאונרד (אריה) נרצח באכזריות כשבילה עם אשתו ובתו בחוף הים של תל ברוך. במקביל ממשיכה המשטרה לחקור את נסיבות הרצח ובודקת האם מצלמת אבטחה תיעדה את התקיפה.

אל בני המשפחה מוצמד שוטר, שמטרתו למנוע מבני המשפחה לדבר עם כלי התקשורת, כדי שלא ישובשו הליכי החקירה. קרובי המשפחה שמגיעים לבקר, אבלים חבושים כיפות שחורות, הגיעו בעיקר מהעיר פתח תקווה, שם התגוררה המשפחה עד לפני שנתיים, אז עברו לתל אביב.

"אנחנו לא מבינים מה שקרה", אמרה לחדשות 2 באינטרנט סבטלנה אליס, קרובת המשפחה שהגיעה לבית. "זה אסון. אף אחד לא מבין את מה שקרה".

"הם גרו בשכירות בשנתיים האחרונות", אמר אחד השכנים בבניין לחדשות 2 באינטרנט. "הם היו משפחה שקטה, אמרו שלום יפה ליד המעלית, אבל חוץ מזה כמעט ולא הכרתי אותם". ככל הנראה, מדובר במשפחה שמיעטה ליצור קשר עם דיירי הבניין, מאחר ומרבית השכנים אליהם פנינו במהלך היום אמרו כי כלל לא הכירו את בני המשפחה, אלא רק את השם שעל תיבת הדואר.

"שלוש רציחות בשבוע אחד - לא יאומן"

אחד השכנים שכן הכיר את משפחת קרפ, סיפר שמדובר במשפחה "נעימה וחברותית". בתם של הזוג קרפ לומדת באוניברסיטת תל אביב הסמוכה. "הם הפגינו ידידותיות וסימפטיה", סיפר.

זירת הרצח האכזרי

בבניין הגדול בן ה-60 המשפחות, כמעט ולא הכירו את מקרה הרצח המצמרר והביעו זעזוע לשמע הדברים הקשים. "אני לא מאמינה, המדינה משתגעת", אמרה אחת השכנות. "שלוש רציחות בשבוע אחד - זה פשוט לא יאומן".

הגופה נמצאה במעגן חברת החשמל

גופתו של קרפ נמצאה הבוקר במעגן של חברת החשמל בצפון תל אביב, כשעליה סימני אלימות קשים. על פי החשד קרפ הוכה באכזריות כשהותקף הלילה, יחד עם אשתו שרה ובתו הילה, בחוף תל ברוך בעיר. המשטרה בודקת את כל כיווני החקירה - פליליים ולאומניים.

"היקף הפשיעה גובר כאילו אין משטרה במדינה, ואני אומר את זה כאיש משטרה לשעבר", אמר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט בכיר לשעבר במשטרה המתגורר סמוך לבית משפחתו של הנרצח ברמת אביב.

המשטרה עצרה חמישה צעירים בשנות ה-20 לחייהם תושבי ג'לג'וליה וכן שתי צעירות - מפתח תקווה ומכפר סבא - בחשד למעורבות באירוע הקשה. על פי החשד הצעירים והבנות הכירו באותו הערב בפתח תקווה, והמשיכו יחד לחוף הים. הם יובאו במוצאי השבת לדיון בהארכת מעצרם.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי קרפ טייל בלילה בחוף תל ברוך עם אשתו ובתם בת ה-25. למקום הגיעה כעבור זמן מה חבורה של צעירים שבשלב מסוים החלו לתקוף את בני המשפחה. האם והבת ברחו מהמקום, כשחלק מהתוקפים רדפו אחריהן ואחרים המשיכו להכות את האב בחוזקה.

במשטרה חושדים כי האב הצליח לברוח מאחר ובנתיב בריחתו נמצאו כתמי דם, אך החשודים המשיכו לרדוף אחריו, הכו אותו למוות והטביעו אותו במי המעגן. האם והבת החבולות הזעיקו למקום את כוחות המשטרה ומסרו תיאור של החשודים. כוחות גדולים פתחו בחיפושים אחר קרפ בסיוע מסוקים. כעבור מספר שעות התגלתה הגופה במעגן והועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

4 גופות בשבוע אחד

הרצח הזה מצטרף לשורה של מקרי רצח נוספים שהתרחשו בשבוע האחרון. אתמול בשעות הצהריים נמצאה גופת אדם במבנה נטוש ליד התחנה המטרואולגית בבית דגן. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר ברצח מכיוון שהגופה שנמצאה הייתה כפותה.

מספר שעות לפני כן נמצאו שרידי גופה בנחל אלכסנדר שבשרון. כוחות הצלה שמשו את הגופה מן המים העלו את החשד שהיא בותרה. לאור מורכבות הפרשה החליטו במשטרה להרחיב את הסריקות באזור הנחל. כוחות גדולים בליווי מסוק הוזעקו למקום בניסיון לשפוך אור נוסף על האירוע, שהועבר לחקירת היחידה הארצית ללוחמה בפשיעה.

לפני יומיים נמצאה ברמת גן גופת אישה בפח אשפה בוער. המשטרה מיהרה לפנות לבית המשפט - שהטיל צו איסור פרסום מלא על פרטי החקירה. גם לגבי חלקי הגופה שנמצאו בנחל אלכסנדר, נאסר פרסום של מרבית הפרטים מחשש לפגיעה בחקירת המשטרה.

רצף האירועים החריג גורם למשטרה לא לפסול אף כיוון חקירה בשלב זה. יחד עם זאת, לאור גל חרושת השמועות מדגיש גורם במשטרה כי אין למהר ולקשר בין המקרים. "כל כיווני החקירה נבדקים", הסביר הגורם המשטרתי, "אך אין להסיק מכך שמדובר במקרים סדרתיים של רצח".