הצצה לתיקי ההשקעות של ג'ורג' סורוס ווורן באפט

הקרן של סורוס המנהלת כ-4.2 מיליארד דולר הקטינה את החזקותיה בחברות קמעונאות כמו וול מארט, וולגרין ולוו'ס; במקביל הגדילה החזקתה בבנק אוף אמריקה ונכנסה להשקעה בדל ובפייזר

אסטרטגיית השקעה ידועה בתחום ההשקעות היא היצמדות ל"דש הז'קט", על פי אסטרטגייה זו, כל מה שצריך לעשות המשקיע הזוטר הוא להשקיע במניות שנמצאות בתיק ההשקעות של המיליארדר המועדף עליו.

להמלצות של משקיעים בכירים כמו וורן באפט ידועה השפעה רבה על התעניינות וההשקעות של משקיעים פרטיים. מיליארדר נוסף שמהווה אחד מ"כוכבי הצפון" של המשקיעים ברחבי העולם הוא המיליארדר ג'ורג' סורוס.

הקרן הנקראת על שמו ומנהלת נכסים בשווי של 4.2 מיליארד דולר דיווחה על קיצוץ בהחזקותיה בחברות קמעונאיות ביניהן וול מארט ורשת בתי המרקחת וולגרין . הקרן הקטינה גם את החזקותיה בחברת לוו'ס ל-579 אלף מניות לעומת החזקה קודמת של 5.4 מיליון מניות של החברה.

במקביל להערכת הקרן כי הרשתות הקמעונאיות בארה"ב יפגינו חולשה בטווח הקרוב, הגדילה הקרן את החזקתה במניות בנק אוף אמריקה . בקרן של סורוס מעריכים המגזר הפיננסי בארה"ב ימשיך להתאושש מהשפל שנקלע אליו בשנה שעברה.

שתי חברות חדשות שהחלה הקרן להשקיע בהן הן חברת המחשבים דל , וחברת התרופות, יצרנית הוויאגרה, פייזר . הקרן ביצעה את השינוי בתיק ההשקעות שלה כשברקע, רוב המשקיעים בשוקי ההון בעולם מקווים כי המיתון העולמי נמצא לקראת סיום.

ברקשייר האת'ווי שבשליטת וורן באפט דיווחה על פעולות בכיוון דומה: החברה הקטינה את החזקותיה בקמעונעית האמריקנית הופ דיפו , ומאידך, הגדילה את החזקה בחברת התרופות והפרפומריה ג'ונסון אנד ג'ונסון .