מימושים חדים יותר דווקא במניות מדד כחול-לבן

בניגוד לטרנד, אפריקה מגורים התחזקה ב-4.1% לאחר שפרסמה דו"חות כספיים לרבעון השני

שבוע של מימושים עבר על הבורסה בתל אביב. הירידות לא פסחו על מניות הנדל"ן, וביתר-שאת על מניות מדד נדל"ן כחול-לבן, שירדו ב-2.4%. שתי מניות בלבד מתוך המדד הצליחו להשיג תשואה חיובית שבועית - אפריקה מגורים ובריטיש ישראל, והתשואות החיוביות היו רחוקה מלאפיין את התשואות הדו-ספרתיות אליהן התרגלנו בראלי של החודשים האחרונים.

אזורים, שהמסחר בה בשבועות האחרונים דומה לנדנדה או לגלגל ענק, ירדה ב-12.1% והייתה ליורדת הגדולה של השבוע. אם לפני שבוע הצליחה לטפס מרמת תשואה של 185% מתחילת השנה ל-313% בתוך שבוע, באה הירידה הנוכחית והשיבה אותה לרמה של 263% - ועדיין, נציין, מדובר באחת מהמניות הבולטות במדד. ברקע התפטר מנהל הכספים חובב גרינברג.

אפריקה מגורים התחזקה ב-4.1% לאחר שפרסמה דו"חות כספיים לרבעון השני, מהם עולה כי החברה חזרה להרוויח. החברה נהנית מהתאוששות השוק המקומי לנדל"ן למגורים, ומכרה ברבעון 183 דירות. החברה האחות, אפריקה נכסים, מתכוונת לגייס 192 מיליון שקל במניות ממוסדיים ובעיקר מהחברה האם, אפריקה ישראל. האחרונה לא תזרים מזומנים לזרוע הנדל"ן המניב שלה, אלא תמיר הלוואות בעלים למניות וכך תמנע דילול בשיעור האחזקה.