צפי להאטה בהידרדרות של שוק הנדל"ן האמריקני

אנליסטים בסקר של "בלומברג" חוזים התאוששות במכירה של בתים חדשים; צופים עלייה ל-5 מיליון יחידות, לעומת 4.89 מיליון בחודש יוני

נראה כי ההידרדרות בייצור ובשוק הנדל"ן האמריקני במהלך המשבר הפיננסי החריף ביותר מאז "השפל הגדול" של שנות ה-30' המשיכה להאט ביולי - מה שמחזק את האפשרות להתאוששות כלכלית.

אנליסטים בסקר של "בלומברג" חוזים התאוששות במכירה של בתים חדשים, לקראת פרסום נתוני נדל"ן של משרד המסחר ב-18 לאוגוסט.

נתוני המאקרו עשויים להצביע על כך שמאמצי הממשלה האמריקנית לבלימת המשבר, כמו מתן אשראי לרוכשים בתים בפעם הראשונה, ותוכנית "Cash for Clunkers" (מזומן תמורת גרוטאה), החלו להצליח. עם זאת, התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפויות לעמוד על יותר מ-550 אלף תביעות ולהמשיך ולהכביד על הצריכה הפרטית.

חלק מנתוני המאקרו שיתפרסמו בהמשך השבוע צפויים להצביע על עלייה במכירות של בתים חדשים בעוד שאחרים יצביעו על הידרדרות נמשכת של שוק התעסוקה.

מדד המחירים ליצרן לחודש יולי יפורסם ביום ג', כאשר הצפי הוא לירידה של 0.2%, לעומת גידול של 1.8% בחודש יוני. מדד הליבה צפוי לעלות ב-0.1%, בהמשך לעלייה של 0.5% בחודש הקודם.

במקביל, יפורסמו התחלות ואישורי בנייה לחודש יולי. התחלות בנייה צפויות לעלות ל-598 אלף יחידות בקצב שנתי, לעומת 582 אלף בחודש יוני. אישורי בנייה צפויים לעלות ל-576 אלף, לעומת 570 אלף ביוני. ביום ו' יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש יולי. כלכלנים צופים עלייה ל-5 מיליון יחידות, לעומת 4.89 מיליון בחודש יוני.

ביום ה', יפורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-550 אלף, מ-558 אלף בשבוע הקודם. כמו כן יפורסם מדד יולי לאינדיקטורים כלכליים מובילים, והוא צפוי לעלות ב-0.6%, בהמשך לגידול של 0.7% בחודש יוני.