מנכ"ל הפועלים קינן יוביל סבב מינויים גדול בבנק

מעריכים כי קינן ישאף להעביר מסר כי עידן ה"מחנות" הסתיים וכי גם אנשים שנחשבו מקורבים למנכ"ל הקודם יקבלו בתקופתו קידום ■ הסבב יכלול עד שישה חברי הנהלה וקינן ישאף לערוך אותו בהדרגה ובתיאום עם היו"ר החדש, יאיר סרוסי, כדי לצמצם הזעזועים

המנכ"ל החדש של בנק הפועלים , ציון קינן, יוביל בחודשים הקרובים סבב מינויים גדול בהנהלת הבנק. הסבב יכלול עד שישה חברי הנהלה וקינן ישאף לערוך אותו בהדרגה ובתיאום עם היו"ר החדש, יאיר סרוסי, כדי לצמצם את הזעזועים בבנק. קינן מונה לתפקיד המנכ"ל בשבוע שעבר ומינויו צפוי לקבל את אישור הפיקוח על הבנקים בהמשך השבוע. מבנק הפועלים נמסר כי "איננו מגיבים לספקולציות עיתונאיות".

קינן עדיין ממלא כיום גם את תפקידו הקודם כראש החטיבה העסקית ולאחר בחירתו למנכ"ל עליו למנות ראש חטיבה עסקית חדש. כפי שפורסם ב"גלובס" כבר במארס שני המועמדים המובילים לתפקיד הם יעקב אורבך - כיום מספר שתיים בחטיבה העסקית ודורון קלאוזנר ראש חטיבת משאבי אנוש. מועמד נוסף הוא מיקי בר חיים לשעבר מנכ"ל גזית גלוב וראש החטיבה המסחרית בבנק לאומי. בר חיים נפגש לאחרונה עם קינן אך נראה כי קינן יעדיף שלא למנות לתפקיד אדם מחוץ לבנק.

יעדיף את קלאוזנר

קלאוזנר הגיע לבנק מתפקיד מנכ"ל בסס"ח והיה לפני אורבך ראש האגף העסקי בחטיבה העסקית. לפני שלוש שנים קודם להנהלה. קלאוזנר גם נחשב לאחד מאנשי המנכ"ל הקודם, צבי זיו. אורבך הוא בנקאי ותיק ואיש אשראי מנוסה ונחשב לאיש מקצוע ברמה גבוהה אך חולשתו ביכולות הניהול שלו. אין לו כריזמה והוא אינו נתפס כמנהיג טבעי.

מקורות בבנק הפועלים מעריכים כי קינן יעדיף למנות את קלאוזנר, בין היתר כי לתפקיד כה מרכזי נכון יותר למנות חבר הנהלה מכהן. בנוסף ירצה קינן להעביר מסר בתוך הבנק כי עידן ה"מחנות" הסתיים וכי גם אנשים שנחשבו מקורבים למנכ"ל הקודם יקבלו בתקופתו קידום.

סיבה נוספת היא הרצון של קינן למנות לתפקיד המפתח של ראש משאבי אנוש את אחד מאנשיו. המועמד המוביל לתפקיד הוא אריק פינטו (48), מנהל אגף אשראי ומשכנתאות בחטיבה הקמעונאית שהיה בשנים 2002-2007 מנהל אגף משאבי אנוש. פינטו היה לפני כן יו"ר ועד העובדים של הבנק.

תפקיד אסטרטגי

קינן רואה בתפקיד ראש משאבי אנוש תפקיד אסטרטגי בייחוד לאור הסכסוך הנמשך בין ועד העובדים להנהלת הבנק בסוגיות תוכנית ה-BACK OFFICE, ה"בנקאות הרזה" (LEAN BANKING) ופריסת סניפי פועלים אקספרס. אחת הסיבות לעזיבת המנכ"ל הקודם, צבי זיו, היתה סכסוך עם היו"ר דאז, דני דנקנר, לגבי האסטרטגיה שיש לנקוט בטיפול בעובדים וקצב השינויים הנדרש.

תפקיד נוסף שעשוי להתפנות הוא ראש החטיבה הקמעונאית. את התפקיד ממלא כעת אורי פז, שיחסיו בעבר עם קינן לא היו משופרים. ההערכות הן כי בחודשים הקרובים לא מן הנמנע כי פז יבקש לפרוש מתפקידו זאת עקב נסיבות אישיות שמחייבות אותו להקדיש זמן למשפחתו. קינן מצדו ישאף כי פז ידחה את פרישתו לרבעון הראשון של 2010.

לאיוש התפקיד עולים שני שמות - רוני לשצ'ינסקי המכהן כמנהל פועלים ארצות הברית ולפני כן עשה קדנציה מוצלחת מאוד כמנכ"ל בנק מסד. לשצ'ינסקי גדל בבנקאות הקמעונאית מלמטה, היה סגן מנהל סניף, ניהל סניפים ואזורים ואת האגף לבנקאות קמעונאית. המועמד השני הוא ד"ר רון וקסלר (39), כיום מנהל מחוז דרום בחטיבה הקמעונאית, לשעבר ראש אגף E-Banking ופיתוח עסקי. מועמדים נוספים עם סיכויים לא גבוהים הם מתי טל, לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל וכיום מנהל אגף לוגיסטיקה ורכש ולילך אשר טופילסקי, ראש החטיבה האסטרטגית שהתקרבה מאוד לקינן לאחרונה.

בזורה עשוי להצטרף

מעבר לכך מעריכים גורמים בבנק הפועלים כי שלושה תפקידים נוספים עשויים להתפנות בחודשים הקרובים. ראש החטיבה הבינלאומית, ה-GLOBAL TREASURER. גם ראש חטיבת המחשוב עשוי להתחלף ועולה שמו של מועמד מתוך החטיבה, לוי הלוי.

לתפקיד ה- GLOBAL TREASURER אחד המועמדים הוא אבי לוי, מנכ"ל פועלים בריטניה, הנחשב למנהל מוכשר ביותר מהדור הצעיר של הבנק. מועמד נוסף שעשוי להצטרף להנהלת הפועלים הוא אבי בזורה, מנכ"ל בנק ירושלים בשנתיים האחרונות. *