תוכנית ה"מזומן תמורת גרוטאה" פוגעת בתרומות בארה"ב

התוכנית הנקראת "Cash for clunckers" מתוקצבת ב-3 מיליארד דולר שמורידים מהכביש 700 אלף כלי רכב ישנים; כ-25% מכלי הרכב היו עד היום נתרמים

התוכנית הפופלארית בארה"ב לגריטת רכבים הידועה בשם "cash-for-clunkers" מעוררת את שוק הרכב האמריקני הרדום אך טומנת בחובה מגזרים שנפגעים ממנה. מגזר אחד הוא אירגוני צדקה שקיבלו עד היום מכוניות משומשות כצדקה.

השינוי המהותי בתוכנית הגריטה האמריקנית הוא חיוב של סוכני הרכב לשפוך חומצה שהורסת את המנוע על מנת שהמכונית לא תעלה שוב על הכביש. בגרמניה בלבד, דווח על הברחה של כ-50 אלף כלי רכב לאפריקה ומזרח אירופה לאחר ש"נגרטו".

אירגוני הצדקה בארה"ב מדווחים כבר עכשיו על ירידה של 12.5% במתן מכוניות משומשות לצדקה ומעריכים כי הירידה עשויה להגיע גם ל-25% המתורגמת במזומן ל-100 מיליון דולר שלא יגיעו לאירגוני צדקה באמצעות הענקת מכוניות משומשות.

בעלי המכוניות מעדיפים לקבל את הזיכוי שעומד על כ-4,500 דולר בתמורה לרכישת רכב חדש המזהם פחות מהישן שנגרט.

טים הארטמן, בעמותת צדקה המתמחה בתרומות כלי רכב, אמר לסוכנות "רויטרס" כי ישנה ירידה של כ-11% בתרומות, המכוניות שנגרטות הן מכוניות טיפוסיות שניתנו בעבר כתרומה.

בוושינגטון הודיעו בתחילת החודש על תוספת של 2 מיליארד דולר לתוכנית הגריטה שהתקציב המקורי שלה שעמד על מיליארד דולר נגמר במהירות בעקבות הפופולריות של התוכנית.

התוכנית צפויה להוריד מהכביש כ-700 אלף כלי רכב שבימים רגילים כ-25% נתרמו למוסדות צדקה בארה"ב.