דלק ישראל רושמת רווח יציב, למרות ירידה של 36% בהכנסות

ירידה במחיר הדלקים הורידה את הכנסות דלק ישראל ב-36% ■ הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכמיליארד שקל ■ הרווח ירד בכ-1% והסתכם בכ-40 מיליון שקל

דלק ישראל החברה הבת של קבוצת דלק (79.2%) בניהולו של דוד קמיניץ פירסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של 2009. בשורה העליונה, רשמה החברה ירידה של כ-36% בהכנסות שהסתכמו ברבעון השני של 2009 בכ-1.04 מיליארד שקל. רשמה החברה בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה קלה של כ-1% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון השני הסתכם ב-39.6 מיליון שקל.

המכירות נטו בחציון הראשון בשנת 2009 הסתכמו בכ-1.9 מיליארד שקל - ירידה של כ-37% לעומת המחצית הראשונה של 2008. המכירות נטו ברבעון השני של 2009 הסתכמו בכמיליארד שקל, ירידה של כ-36% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח הנקי נותר כמעט ללא שינוי ברבעון השני למרות ירידה ברווח התפעולי והרווח הגולמי המאוחד. מה שקיזז את השפעת הירידה ברווחיות הוא ירידה משמעותית בהוצאות המימון כתוצאה מריביות נמוכות וקיטון בהוצאות מס.

הירידה במכירות בין תקופות הדו"ח הנוכחיות לעומת אשתקד זו מוסברות בעיקר בשל הירידה במחירי הדלקים לעומת אשתקד וכן בשל ירידה כמותית במגזר השיווק הישיר אשר נובעת, בין היתר, בשל ההאטה בפעילות המשק בתקופות הדוח הנוכחיות לעומת אשתקד. יצוין כי ירידה זו מקוזזת בחלקה בגידול במכירות רשת חנויות הנוחות של החברה לאור גידול במכירות חנויות דומות ולאור גידול במספר החנויות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במגזר מתחמי התדלוק והמסחר המכירות נטו בחציון הראשון בשנת 2009 הסתכמו במיליארד שקל - ירידה של כ-33% לעומת החציון המקביל. ברבעון השני נרשמה ירידה של 563 מיליון שקל, ירידה של 31% לעומת הרבעון המקביל.