הבורסות באירופה ננעלו במגמה מעורבת: מדד הדאקס איבד 0.4%

שנחאי נכנסה להגדרה של "שוק דובי" - איבדה היום 4.3% ■ מדד פוטסי ירד ב-0.1% ■ היקף הייצור התעשייתי בגרמניה ירד ב-7.8% ביולי - הירידה השנתית החדה ביותר מאז 1949

המדדים המובילים באירופה ננעלו במגמה מעורבת, לאחר שברוב יום המסחר נסחרו בירידות שערים בהמשך לנפילות באסיה, כאשר שנחאי נכנסה להגדרה של "שוק דובי", ולאחר פרסום נתוני הייצור התעשייתי בגרמניה לחודש יולי.

הייצור התעשייתי בגרמניה ירד ביולי בשיעור השנתי החד ביותר מזה 60 שנה בשל ירידה חדה במחירי האנרגיה. מדובר בירידה החדה ביותר מאז הקמתה של הרפובליקה הגרמנית לאחר תום מלחמת העולם השנייה ב-1949.

מדד פוטסי 100 עלה ב-0.1% ל-4,689 נק' ■ מדד דאקס איבד 0.4% ל-5,231 נק' ■ מדד קאק 40 ננעל ביציבות על 3,450 נק'.

בזירת המאקרו

היקף הייצור התעשייתי בגרמניה ירד ב-7.8% ביולי, בהשוואה ליולי 2008. מדובר בירידה החדה ביותר מאז הקמתה של הרפובליקה הגרמנית לאחר תום מלחמת העולם השנייה ב-1949.

מניות בכותרות

הרשויות בארה"ב מרכיבות תיקים פליליים כנגד יותר מ-150 אזרחים אמריקניים שהחזיקו חשבונות בענק הבנקאות השוויצרי UBS . כך לפי דיווחים בסוכנות "רויטרס", שציטטה מסמך שהוגש אתמול לבית המשפט מחוזי בפלורידה. עפ"י המסמך, הנחקרים השתמשו בחשבונות הבנק כדי להעלים מס.

מניות הבנקים HSBC , ברקליס , BNP פריבה וסוסייטה ג'נרל בלטו על רקע נתוני המאקרו העגומים בגרמניה.

ישראליות באירופה

"התנאים המאתגרים השוררים בשוק ימשיכו להעיב על מניית אפי פיתוח ". כך מעריך האנליסט מראט איברגימוב מבנק ההשקעות סיטי, בהתייחסו לדו"חות הכספיים שפירסמה אתמול חברת הנדל"ן. אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל במזרח אירופה, פרסמה אתמול את הדו"חות הכספיים למחצית הראשונה של השנה, אשר לוו בהמשך היום באזהרת רווח של החברה האם, אפריקה ישראל. את התוצאות הכספיות של אפי פיתוח במחצית הראשונה מכנה איברגימוב "חלשות".

מירלנד פיתוח , זרוע השקעות הנדל"ן ברוסיה של קבוצת אליעזר פישמן, הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM), פרסמה הבוקר את תוצאות המחצית הראשונה של 2009. מירלנד סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות מדמי שכירות ועמלות ניהול נכסים בשווי של 7.2 מיליון דולר לעומת 8.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השווי ההוגן של הנכסים עומד על 550.8 מיליון דולר לעומת 529.9 מיליון דולר בדצמבר 2008. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי אחרי מס של 18.059 מיליון דולר לעומת רווח נקי לפני מס של 3.062 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.