קבוצת קונטאל זכתה במכרז חברת החשמל להתקנת מערכות ניטור גזים

תתקין מעל 100 מערכות ומכשור נלווה בהיקף כולל של 8 מיליון שקל, שיאפשרו לחברת החשמל למדוד במדויק את ריכוזי הגז, הלחץ, הספיקה והטמפרטורה בתחנות הכוח השונות בארץ

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

קבוצת קונטאל אוטומציה ובקרה זכתה במכרז של חברת החשמל, במסגרתה תתקין מעל ל-100 מערכות ניטור גזים ומכשור נלווה, שיאפשרו לחברת החשמל למדוד במדויק את ריכוזי הגז, הלחץ, הספיקה והטמפרטורה בתחנות הכוח השונות בארץ. מדובר בהחלפת ציוד שקיים היום בחברת החשמל והתאמתו לתקנות החדשות, כדי לעמוד בדרישות של חוק אוויר נקי.

"מערכות ניטור הגזים הם חלק חשוב מפעילות רחבת היקף בה אנו נוקטים לקידום הגנת הסביבה", אמר משה בכר, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל ייצור והולכה של חברת החשמל. נציין למען הדיוק, כי החברה, אם כבר, מנסה להפחית את השפעותיה המזהמות על הסביבה.

לדברי בכר, "אנו פועלים במרץ על מנת לוודא שחברת החשמל תעמוד בכל הדרישות, שיבואו לידי ביטוי בתקנות חדשות לפליטת מזהמי אוויר מתחנות כוח, הנמצאות בהליך חקיקה ובחוק אוויר נקי שייכנס לתוקף בתחילת 2011. הניטור שבעזרתו אנחנו מודדים את הביצועים בזמן אמת, הוא כלי בקרה פנימית, מעבר להיותו נדרש על ידי המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, קיימת מערכת של תחנות ניטור הפזורות מסביב לתחנות הכוח", הוסיף בכר.

המערכות שתספק קונטאל לחברת החשמל הן מבוססות טכנולוגיית INFRA RED (אינפרא-אדום). מערכת ניטור הגזים מותקנת על דופן הארובה של תחנת הכוח ושולחת מצד אחד קרן לעבר הארובה. הגלאי שנמצא בצד שני מזהה את הקרן ולפי כמות הגז שנמצאת בארובה, נותן פלט עם הערך.

"החידוש ופריצת הדרך במערכת שאנחנו מספקים לחברת חשמל הוא בכך שניתן לנטר שישה גזים בגלאי אחד ובטמפרטורות מאוד גבוהות של עד 650 מעלות, ובכך לאפשר ללקוח קשת רחבה של מדידות ומידע נרחב על הפליטות של הגזים הרעילים מהארובה. עד היום היה צורך במספר מערכות בעלויות מאוד גבוהות", מסביר שמעון גרשון, מנכ"ל משותף בקבוצת קונטאל. לדבריו, המכרז, המוערך ב-8 מיליון שקל, הוא הגדול מסוגו שנערך בארץ ומהגדולים בעולם. "זכינו בפרויקט בזכות הניסיון רב השנים שלנו בפרויקטים בתחום ניטור גזים בארובות בארץ ובחו"ל".

נציין, כי מדידת מזהמים כגון תחמוצות חנקן, תחמוצות גופרית, חד-תחמוצת הפחמן ואחרים, מאפשרת בקרה על הפליטות באופן רציף מה שיכול להבטיח את שיפור את איכות האוויר ואיכות החיים במדינה.

פתרונות מקצה לקצה

קבוצת קונטאל אוטומציה ובקרה היא בית מערכות לפתרונות מקצה לקצה בתחומים שונים וביניהם אוטומציה תעשייתית, ניהול רצפת הייצור ובקרת תהליכים. כלל המוצרים והשירותים שהקבוצה מספקת עומדים לדבריה בתקן אבטחת האיכות ISO 9001/2000 המורחב.

הקבוצה מנוהלת על-ידי גדעון טילמן ושמעון גרשון ומונה 170 עובדים. יש בקבוצה ארבע חברות בנות: הידרוקום הפועלת בפיתוח ויישום מרכזי בקרה ברמה ארצית בתחום המים; מיטב-טק - חברה ותיקה ומובילה בפיתוח וייצור של ציוד פיקוד ובקרה למערכות מיזוג אוויר; קונטאלITS - חברת תוכנה הפועלת בתחום ניהול ריצפת הייצור (Manufacturing Execution Systems - MES) וקונפאק תעשיות - חברה לייצור שקים לאריזות תעשייתיות.

לקוחותיה של קונטאל נמנים על כלל מגזרי המשק: תעשיות ההיי-טק והמיקרו-אלקטרוניקה, התעשייה הכימית והפטרוכימית, פרמצבטיקה, פלסטיקה, מתכת, מזון, מים, אנרגיה תרמו-סולtרית חשמל ועוד.