יובל בן-זאב: החברה לישראל תפסיד עשרות מיליוני ד' ברבעון

כך עולה מסקירה של מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, הצופה לבנק לאומי פגיעה של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מכך ■ מעריך כי הבנק יציג רווח נקי של 400 מיליון שקל ו-9% תשואה על ההון העצמי

בנק לאומי יפרסם את דו"חותיו הכספיים לרבעון השני ביום האחרון לחודש זה לצד בנק דיסקונט , ומנהל מחלקת המחקר בחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים סבור כי הבנק יציג תוצאות טובות בדגש לרווח הנקי (400 מיליון שקל) ועלייה בתשואה על ההון העצמי לרמה של 9%. "בהחלט הישג על רקע מצב המשק", כותב יובל בן זאב, למרות שמדובר בתשואה נמוכה יותר מזו שהציג בנק מזרחי טפחות אך לפני יומיים.

לדבריו, "השיפור במצב המשק, כפי שבא לידי ביטוי בעליית המדד המשולב לחודש יולי, עשוי להביא אופטימיות נוספת במבט לעתיד". בינתיים הוא מעריך שהבנק יציג הכנסות מימון גבוהות בשל הטיפול החשבונאי בנגזרים פיננסים - שהפעם, בניגוד לרבעון הקודם, עשויה להביא לתוספת של עשרות מיליוני שקלים. גם האינפלציה עשויה להוסיף עשרות מיליוני שקלים לשורה זו, אך אלו יקוזזו עם הוצאות מס גבוהות, ופגיעה של 100 מיליון שקל בעקבות שחיקת המרווח הפיננסי על פקדונות שקליים.

"עד כה לא היינו עדים לנפילות של לווים גדולים", כותב בן זאב ומעריך כי ההפרשות לחובות מסופקים יהיו נמוכות, במיוחד לאור התוצאות של מזרחי טפחות ושל הבנק-החברה הבת בנק ערבי-ישראלי. האנליסט, יצוין, ממליץ על מניית הבנק ב"תשואת-יתר" ובמחיר יעד של 15.3 שקל - גבוה ב-24% משער הפתיחה של המניה בבורסה בתל-אביב הבוקר.

בן זאב מעריך כי חלה עלייה משמעותית בשווי תיק אגרות החוב של הבנק, בעיקר אלו שהונפקו על-ידי מוסדות פיננסים בעולם. מדובר בעליית ערך של מיליארד שקל לאחר שההפסד שטרם מומש בתיק ניירות-הערך הזמין למכירה עמד על 2.7 מיליארד שקל. עלייה שכזו תביא לגידול בהון העצמי של הבנק. נכון להיום מניית הבנק נסחרת במכפיל 0.97 על ההון העצמי.

אם בענייני הון עסקינן, בן זאב מעריך כי גיוסי ההון כמו גם הרווחים השוטפים יביאו את הבנק לרמת הלימות כוללת של 13% ברבעון השלישי. ברבעון הראשון, נזכיר, הסתכם יחס הלימות ההון של הבנק ב-11.9% - נמוך רק במעט מדרישות המפקח על הבנקים בבנק ישראל מהמערכת הבנקאית עד סוף השנה (12%), 7.7% מתוכו הון ראשוני.

ויש גם נקודות שלילית. השפעה שלילית צפויה מהחברה לישראל , זו, הוא מעריך, תרשום ברבעון השני הפסד של עשרות מיליוני דולר, המשלב את החולשה בתוצאות כי"ל ובז"ן , הפסדי צים והשפעת המדד על הוצאות המימון. "הפסד זה יביא ללאומי תרומה שלילית של עשרות מיליוני שקלים ברבעון".

לאומי