די מדיקל nמעוניינת לרכוש השלד של סלע גרופ וליצוק לתוכו את סינדולור

תשתמש בשלד להשקעה במיזמים נוספים בתחום הרפואי ■ הרכישה תתבצע בשותפות עם משקיעים נוספים

חברת האחזקות במכשור רפואי די מדיקל הודיעה על כוונה לרכישת השלד של חברת סלע גרופ הנמצאת ברשימת השימור. הרכישה אמורה להתבצע בשותפות עם משקיעים נוספים. סכום הרכישה לא נמסר.

די מדיקל הודיעה כי היא מעוניינת לצקת לתוך השלד את הפעילות של חברת סינדולור, אחת החברות הבנות שלה (57%), שפיתחה מזרק מופחת כאב.

יו"ר החברה מני מור אמר ל"גלובס" כי הכוונה היא לרכוש באמצעות החברה החדשה פעילויות נוספות במגוון תחומי המכשור הרפואי. "המשבר יצר הזדמנויות בתחום הזה, שאנחנו מעוניינים לנצל", אמר.

מור הוסיף כי החברות הנמצאות היום תחת המטריה של די מדיקל, הן כולן דומות מבלד סינדולור. "החברות נילימדיקס, ג'י סנס ומדקסט סט, כולן עוסקות בתחום הסוכרת ומנוהלות מכרמיאל בראשות אברהם שקלים. בכולן אנחנו מחזיקים 90% ומעלה וכולן נמצאות בשלבים של תחילת שיווק או קרובים מאוד לשיווק".

מור מציין כי סינדולור, שאינה עוסקת דווקא בסוכרת אלא פיתחה מזרק שיכול לשמש למגוון תחומים, והיא מוחקת רק ב-57% על ידי החברה, היא מעט שונה מן האחרות ולכן העדיפה החברה להוציא אותה כספין אוף לחברה אחרת. סינדולור היא בעלת אישור FDA למוצרים שלה, אך אלה עדיין אינם מוכנים לשיווק.

בעבר כמעט וחתמה סינדולור על הסכם גדול לאספקת מזרקים עם חברת תרופות גדולה, אך בסופו של דבר לא יצא ההסכם אל הפועל.

המהלך גם יאפשר המהלך לגייס הון לחברה החדשה (זו שכרגע נקראת סלע גרופ ובהמשך ינתן לה כנראה שם אחר), מבלי לדלל את אחזקתה של די מדיקל או של בעלי המניות שלה בנילימדיקס, ג'י סנס ומדקס סט. לדברי מור, כרגעאין תוכניות קונקרטיות לגיוס אך אלה יבחנו כאשר תמצא החברה השקעות ראויות.