בנק הפועלים ביטל רכישת בית ההשקעות האמריקני נוברס

העסקה בוטלה לאור המשבר הכלכלי כבר לפני כמה חודשים אך הבנק בחר שלא לדווח על הביטול ■ הבנק ביקש לרכוש 50.01% מנוברס תמורת 34 מיליון דולר

בנק הפועלים ביטל את עסקת רכישת השליטה בבית ההשקעות האמריקני נוברס (Nuverse). כך נודע ל"גלובס". העסקה, עליה הודיע הבנק לפני שנה, היתה אמורה לחזק את פעילות הבנקאות הפרטית העולמית של בנק הפועלים בעיקר במקומות כמו דרום אמריקה. העסקה בוטלה לאור המשבר הכלכלי.

ל"גלובס" נודע כי ההחלטה לבטל את העסקה נפלה בבנק כבר לפני כמה חודשים אך הפועלים בחר שלא לדווח רשמית על הביטול. בתגובה נמסר מבנק הפועלים כי "בגלל הנסיבות המשתנות בעולם ושיקולים עסקיים הוחלט שלא לקיים את העסקה".

ראו בעסקה חשיבות גדולה

במסגרת העסקה היה הפועלים אמור לרכוש 50.01% מנוברס תמורת 34 מיליון דולר. בעלי השליטה בנוברס הם מנהלי בית ההשקעות דב שליין, סטיבן סאלי ואליאס סאל, 10% נוספים מוחזקים על ידי בנק HSBC. בהפועלים ראו בזמנו בעסקה חשיבות רבה ועם פרסומה נאמר כי "זהו איתות על המשך תהליך הפיכתנו לבנק גלובלי. נוברס תתרום לתשתית ניהול הנכסים הכלל עולמית שלנו ותציע מוצרי השקעה ללקוחות הבנקאות הפרטית של הפועלים".

נוברס נוסדה בשנת 2001. שליין, סאלי וסאל היו בעבר בכירים בבנק האמריקני רפבליק של משפחת ספרא. שליין היה יו"ר הדירקטוריון, מנכ"ל רפבליק וממקימי הסניף הישראלי של HSBC. נוברס, היושבת בניו יורק, מנהלת נכסים בהיקף של מאות מיליוני דולרים ללקוחות עשירים (High Net Worth) דרך קרנות אוף-שור בברמודה וקרנות אמריקניות המפוקחות על ידי רשות ניירות הערך האמריקנית (SEC).