מייספייס נלחמת בפייסבוק: רכשה את שירות המוזיקה iLike ב-20 מיליון דולר

iLike, המציע למשתמשים שירות מוזיקה המבוסס על ההעדפות האישיות שלהם, הוא האפליקציה הפופולרית בפייסבוק עם כ-10 מיליון משתמשים בחודש

הרשת החברתית מייספייס עדיין לא אמרה את המילה האחרונה בקרב מול ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק. על-פי הבלוג הטכנולוגי TechCrunch, מייספייס עתידה לרכוש את שירות המוזיקה iLike בסכום של כ-20 מיליון דולר - ולתת לעצמה זריקת מרץ.

iLike הוקמה ב-2002 על-ידי עלי והאדי פרטובי ונט בראון, והיא מציעה למשתמשים שירות מוזיקה המבוסס על ההעדפות האישיות שלהם. מדובר בשירות המוזיקה הפופולרי ביותר ברשתות החברתיות - מלבד MySpace Music - עם כ-50 מיליון משתמשים רשומים, ולכן מדובר ברכישה אסטרטגית של מייספייס, שמחזקת את הדומיננטיות שלה בשוק זה.

אולם, לרכישה זו יש פן אסטרטגי נוסף - iLike היא האפליקציה הכי פופולרית בפייסבוק עם 31 מיליון התקנות, וכ-10 מיליון ממשתמשי פייסבוק משתמשים בה מדי חודש. לכן, מעניין יהיה לראות כיצד היא תגיב לרכישה, והאם היא תאפשר למייספייס ליהנות מהפופולריות שלה ואולי אף לייצר הכנסות על חשבונה, במקרה שתשולב אפשרות להורדת שירים תמורת תשלום במסגרת חנות המוזיקה שהשיקה iLike רק לפני כשבוע.

iLike גייסה עד כה 16.5 מיליון דולר, מהם 13.3 מיליון דולר מאתר מכירת הכרטיסים הפופולרי TicketMaster שבבעלות IAC. על-פי ההערכות, העובדה שסכום הרכישה נמוך יחסית בהשוואה להון שגויס בשירות, נובעת מכך שקשה לצפות את הצעד הבא של פייסבוק. זו עשויה למנוע ממשתמשיה ליהנות מהאפליקציה, ובכך לצמצם את קהל המשתמשים שלה באופן משמעותי.

עם זאת, פייסבוק צריכה לקחת בחשבון כי צעד כזה יעורר ביקורת בקרב הגולשים, זירה שבה היא לא כל-כך פופולרית לאחרונה. משעמם, בכל מקרה, לא יהיה.