סקר חדש: הפרסום בטלוויזיה עובד יותר טוב מהפרסום באינטרנט

הסקר, שנערך בהזמנת פסטיבל הטלוויזיה הבינלאומי באדינבורו, מגלה כי 64% מצופי הטלוויזיה סבורים כי הטלוויזיה נמנית עם 3 אמצעי הפרסום בעלי ההשפעה הרבה ביותר

הפרסומות הנחרטות ביותר בזיכרון של אנשים הן פרסומות בטלוויזיה - כך עולה מסקר שנערך לאחרונה על-ידי דלויט ויו-גוב, בהזמנת פסטיבל הטלוויזיה הבינלאומי באדינבורו שייפתח בשבוע הבא.

לפי הסקר, שממצאיו אולי יספקו נחמה מסוימת לחברות שידורי הטלוויזיה שמתמודדות עם צניחה בהכנסות, 64% מצופי הטלוויזיה סבורים כי הטלוויזיה נמנית עם 3 אמצעי הפרסום בעלי "ההשפעה הרבה ביותר". העיתונים נמצאים במקום השני, ואחריהם כתבי העת, הרדיו ושלטי החוצות. קרוב ל-25% מהמשיבים אמרו כי אף אמצעי פרסום אינו משפיע עליהם.

הנתונים יספקו עידוד נחוץ ביותר לחברות שידורי הטלוויזיה, כגון ITV והערוצים 4 ו-5, שהכנסותיהם מפרסום צפויות לצנוח השנה ב-14%.

הסקר שהתפרסם היום (ד') בא בעקבות נתונים שפרסמה החודש בארב, חברה למדידת רייטינג צפייה בטלוויזיה, שהראו כי הצפייה בשידורי טלוויזיה מסחרית הגיעה לשיא במחצית הראשונה של השנה. הצופה הממוצע בבריטניה צפה בשידורי טלוויזיה מסחרית במשך 16.7 שעות - כמעט 10 דקות יותר מבמחצית הראשונה של 2008.

"אנשים באמת זוכרים פרסומות בטלוויזיה", אמרה טס אלפס, מנכ"לית ת'ינקבוקס, שמקדמת את הטלוויזיה. "כששואלים אנשים מה הפרסומת החביבה עליהם, הם נזכרים בפרסומת טלוויזיונית".

לדבריה, השיקול החשוב ביותר מבחינת המפרסמים הוא הרווחיות. "תמורת אותו סכום אפשר להרוויח יותר כסף כשמשקיעים בפרסום בטלוויזיה, ואפשר להגדיל את הרווח אם משלבים זאת בפרסום באמצעי תקשורת אחר".

לפי סקר דלויט, 44% מהמשיבים חיפשו באינטרנט מידע על חברה מסוימת או על מוצריה לאחר שראו פרסומת בטלוויזיה. פרסום באינטרנט במסגרת תוצאות חיפוש והצגת פרסומות דורגו כאמצעי מדיה רבי-השפעה רק בידי 12% ו-6% מהמשיבים, בהתאמה.