שיא של 10 חודשים: המדדים המובילים באירופה סגרו בעליות חדות

הפוטסי עלה ב-2% ■ הדאקס התחזק ב-2.9% ■ הקאק זינק ב-3.15% ■ הפעילות היצרנית בגרמניה וצרפת עקפה את הצפי ■ מניות הבנקים הובילו את העליות ■ UBS זינק ב-6.4%

הבורסות המובילות באירופה סגרו את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים חדות שהובילו אותן לשערי שיא בהן לא היו מזה 10 חודשים. את העליות הובילו מניות הבנקים. ברקע, בין היתר, נתוני מאקרו טובים מהצפוי בצרפת, גרמניה וארה"ב.

נציין כי נגידי הבנקים המרכזיים באירופה, יפן, וארה"ב התחילו היום את פגישתם השנתית, שמתקיימת בוואיומינג. הנגיד האמריקני ברננקי הוא זה שפתח את הסימפוזיון הכלכלי השנתי בג'קסון הול ואמר "בזכות הבנקים המרכזיים שהצילו את העולם מאסון כלכלי ניתן כעת להבחין כי כלכלת העולם החלה לצאת מהמשבר החמור מזה דורות". עוד צפויים לשאת בכנס דברים הנגיד של הבנק האירופי המרכזי, טרישה, וגם הנגיד הישראלי, פישר.

בתוך כך, אליסטר דרלינג, שר האוצר הבריטי, אמר כי העלייה במחירי הנפט וההשלכות של המשבר הפיננסי מאיימות על התאוששות כלכלה הבריטית. לדבריו, האופוזיציה טועה כשהיא מציעה שהממשלה תצמצם את השקעותיה. "קיימים סיכונים להתאוששות, כולל מצד מחירי הנפט והצורך המתמשך של כל ממשלה לדאו שה בנקים שלה יעמדו על קרקע יציבה, כפי שעשינו כאן". כך כתב בטור לעיתון הדיילי מייל, שמפורסם במהדורה של היום.

בסיום המסחר עלה הפוטסי ב-1.98%, הדאקס טיפס ב-2.86% והקאק בלט בזינוק של 3.15%.

בסיכום שבועי עלה הפוטסי ב-2%, הדאקס ב-1.1% והקאק ב-2.6%.

זירת המאקרו

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בצרפת עלה באוגוסט ל-50.2 נקודות, לעומת 48.1 נקודות, שיא של 15 חודשים, ולעומת צפי ל-49.1 נקודות. נציין כי קריאה מעל 50 נקודות מסמלת התרחבות. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עלה גם כן, מ-45.5 נקודות ביולי ל-48.9 נקודות - שיא של 11 חודשים.

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בגרמניה עלה באוגוסט ל-49 נקודות, לעומת 45.7 נקודות ביולי ולעומת צפי ל-47.1 נקודות - שיא של 12 חודשים. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים קפץ ל-54.1 נקודות מ-48.1 נקודות ביולי ולעומת צפי ל-48.8 נקודות.

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בגוש האירו עלה באוגוסט ל-47.9 נקודות, לעומת 46.3 נקודות ביולי. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עלה ל-49.5 נקודות, לעומת 45.7 נקודות ביולי.

מניות בכותרות

מקרב מניות הבנקים נציין את UBS השוויצרי שזינק ב-6.4% לאחר שצפה התאוששות בפעילותו במהלך 12-18 החודשים הבאים. עוד בלטו לחיוב במגזר זה BNP Paribas , ו-HSBC

רויאל דאטש של ריו-טינטו ו-BHP ביליטון ריכזו עניין על רקע עליית מחירי הנפט בבורסת הסחורות בניו-יורק וירידת מחירי הנחושת במסחר בלונדון.

דיימלר ופולקסווגן בלטו, לאחר שארה"ב הודיעה כי תסיים ביום ב' הקרוב את תוכנית "מזומן תמורת גרוטאה", שסייעה לגידול במכירות כלי הרכב.

ישראליות מעבר לים

אטריום של גזית גלוב תפרסם היום את דו"חותיה הרבעוניים.

דירקטוריון נאנט ממליץ על מחיקת המניה ממסחר בבורסת ה-AIM ומתכוון להודיע תוך 7 ימים על תאריך לאסיפה כללית מיוחדת בה תועלה ההצעה להצבעתם של בעלי המניות.