הערכה: אריק קרפ ז"ל הצליח להימלט מתוקפיו - וטבע בים

בסיור שערכו השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה דודי כהן ומפקד מחוז ת"א בטיילת תל-ברוך, הם שמעו מחוקרי המשטרה הערכה זהירה לפיה קרפ הצליח להימלט מחבורת התוקפים, נפל למים וטבע

לינץ' או לא לינץ'? בסיור שערכו השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה דודי כהן ומפקד מחוז תל-אביב בטיילת תל-ברוך בליל שבת, הם שמעו מחוקרי המשטרה הערכה זהירה לפיה לאונרד (אריק) קרפ ז"ל הצליח להימלט מחבורת התוקפים - וטבע.

אחת ההערכות, המנוגדת לחשד הראשוני שעלה מיד לאחר האירוע ולפיו הצעירים מג'לג'וליה היכו אותו למוות והטביעו אותו, היא שקרפ ניסה לעקוף גדר סלעים ליד לים תוך כדי בריחה, התמוטט, איבד את ההכרה, נפל למים וטבע למוות בעודו מטושטש מהמכות שספג.

התמוטט או הוכה למוות?

לפי ממצאי נתיחת גופתו של קרפ, גולגלתו נשברה כתוצאה מהמכות שנתנו לו, ולאחר מכן מת; המשטרה טענה כי המוות היה כתוצאה מהמכות, אך ההערכה שנתנו החוקרים כאמור אינה תואמת את הטענה הזו.

החוקרים העלו סברה לפיה קרפ נמלט מהצעירים שהיכו אותו, ובכוחותיו האחרונים הלך דרומה ונתקל בגדר. ישנה אפשרות כי ניסה לעקוף את הגדר המוקפת בסלעים, ואז התמוטט ונפל למים. אפשרות נוספת שהוצגה היא שקרפ הגיע לחוף עצמו, וכשניסה לשטוף את פניו, התמוטט וטבע במי הים.

בתוך כך מבקשת הבוקר (א') המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד המרכזי בפרשה, קטין בן 17, תושב העיר ג'לג'וליה.

על זהות החשודים ותמונתם מוטל עדיין צו איסור פרסום, מאחר שהמשטרה מתכוונת לזמן את אלמנתו של קרפ ואת בתו, שהיו עדות לתחילת אירוע הרצח, למסדרי זיהוי כדי לזהות באופן ודאי את האחראים למותו.