רשות ני"ע העבירה את תיק "מיידוף הישראלי" לפרקליטות

אילן מורגן חשוד בהונאת ענק במגזר החרדי, במסגרתה פעל בתרמית כלפי משקיעים מבלי שהיה לו רישיון לעסוק בניהול תיקים, ותוך יצירת מצגי-שווא כאילו ישיג עבורם תשואה פנטסטית של 36% בשנה

רשות ניירות ערך העבירה הבוקר (א') לפרקליטות את תיק החקירה בעניינו של אילן מורגן, אשר זכה לכינוי "מיידוף הישראלי", לאחר שנעצר בינואר השנה בחשד להונאת משקיעים במגזר החרדי. סיפורו, נזכיר, בלט על רקע סמיכות זמנים לסיפור הונאת הפונזי של ברנרד מיידוף.

מורגן, בעליה של חברת "מורגן לומברד", חשוד כי הסתיר את העובדה שהוא בעל עבר פלילי על מנת לקבל מרשות ניירות ערך רישיון לניהול תיקים. כמו כן נחשד כי הקים תשתית לגיוס כספים במירמה, שבמסגרתה הפעיל רשת של מתווכים אשר אינם בעלי רישיון לשיווק ו/או ייעוץ השקעות כנדרש בחוק. לצורך הקמת תשתית זו, על-פי החשד, השתמש מורגן בין היתר בפרסומים בבתי-כנסת, שעודדו משקיעים להשקיע בחברה שלו תוך שימוש במצגי-שווא רבים והבטחת תשואה חודשית חסרת סיכון של 3% (36% בחישוב שנתי).

על-פי החשד, המתווכים מטעמו של מורגן הציגו בפני המשקיעים מצגי-שווא, לפיהם מורגן עצמו הינו עשיר מופלג ועסקיו חובקי עולם, וכן כי הכספים המופקדים ילוו בבטחונות המבטיחים את החזרתם בכל מקרה.