טפטוף סולארי: שיכון ובינוי סולאריה תתקין מערכות בנכסי האחים שרבט

בשלב ראשון תתקין 2,000 מ"ר קולטים בעפולה ב-3 מיליון שקל; בעתיד תתרחב לעוד 10 מבנים

שיכון ובינוי סולאריה, מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, תתקין מערכות סולאריות בנכסים מניבים של חברת הבנייה האחים שרבט, כך נודע ל"גלובס". שווי העסקה בשלב ראשון הוא 3 מיליון שקל.

חברת האחים שרבט פועלת החל משנת 1969. בשלבים הראשונים התמקדה החברה בבנייה וייזום של מבני מגורים ומבני ציבור, אבל בהמשך התפתחה בתחום הפרויקטים לתעשייה ולמסחר.

שיכון ובינוי סולאריה, בניהולה של טלי נחושתן, עתידה להתקין מערכות סולאריות על כעשרה מבנים של החברה, בעסקה שתיחתם בעתיד, אולם ה-3 מיליון שקל מתייחסים לשלב הראשון, בו יותקנו שלוש מערכות סולאריות על גג של נכס תעשייתי בן 2,000 מ"ר שבבעלות החברה בעפולה. המערכות בגודל של 150 קילו-ואט מותקן, וכל מערכת תשתרע על שטח של 600-700 מ"ר.

לחברת שרבט פרויקטים בתחום המגורים, כולל פרויקטים בנתניה, עפולה, אילת, גבעת אולגה ומודיעין, וכן נכסים מניבים כמו בניין המשרדים בית שרבט בתל אביב, חנויות במודיעין, בכרמיאל ובעפולה, ועשרות אלפי מ"ר של מבני תעשייה בעפולה.

שיכון ובינוי סולאריה היא חברה בת של שיכון ובינוי Environment, הזרוע האקולוגית של הקבוצה. החברה מתכננת, משווקת ומתקינה מערכות פוטו-וולטאיות כחלק מאסטרטגיית הקבוצה לקדם את תחום האנרגיות המתחדשות. האנרגיה המופקת מנוצלת לשימוש עצמי, והיתרה מועברת אוטומטית לחברת החשמל. חברת החשמל קונה את כל הכמות המיוצרת במחיר מוגדר, בעוד שהצרכן משלם תעריפים רגילים על כל הכמות שצרך, בלי קשר לכמות שייצר ומכר.

לדברי צפריר שרבט, מבעלי האחים שרבט, "אנחנו מתחילים בעפולה, אבל בהמשך נתקדם גם לתל אביב ולאילת". נחושתן אמרה כי "שיכון ובינוי סולאריה ממשיכה להתרחב ולצבור פרויקטים. לקוחות מבינים כי הפתרונות שלנו טובים. אני שמחה שחברה מובילה כמו שרבט בחרה בנו לביצוע פרויקטים". *