תמורות במסחר מטלטלות את המדד

עונת הדו"חות מתקרבת לסיומה, ורק השבוע דיווחו, בין היתר, אמות, מליסרון ואפריקה מגורים

גם השבוע ירדו מניות הנדל"ן הלוקאליות, אך בניגוד לשבוע שעבר, ירד מדד נדל"ן כחול לבן בשיעור נמוך יותר ממדד נדל"ן 15 הבורסאי. עונת הדו"חות מתקרבת לסיומה, ורק השבוע דיווחו, בין היתר, אמות, מליסרון ואפריקה מגורים. במבט לשבוע הקרוב, הערב תיפתח החנות הראשונה של גאפ בישראל, המיוצגת על ידי אלביט הדמיה, במתחם ממילא בירושלים שבשליטת אלרוב.

קמעונאות הייתה מילת המפתח בשבוע האחרון, על רקע משחקי הכיסאות בצמרת חברות הקניונים שמניותיהן מיוצגות במדד; משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני ישראל של בריטיש ישראל, התפטר באותו יום בו בית ההשקעות אקסלנס, מבעלי המניות בבריטיש ישראל, הגדיל אחזקתו הישירה ל-1.45%. רוזנבלום יעבור לנהל את מליסרון, ובמהלך השבוע מימש חלק ממניותיו בחברה אותה הוא עוזב. מי שעשוי למלא את תפקידו הוא פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי.

מניית בריטיש ישראל צנחה ב-7.8% השבוע ובכך הייתה למשקולת על המדד, כשהיא אחראית ל-37.5% מהירידה המצרפית שלו. לא סייעו למניה ההכרזה על מדיניות דיבידנד שנתית של 58 אגורות (20 אגורות מתוכו כבר שולמו), המשקפות תשואת דיבידנד הגבוהה מהתשואות לפדיון באג"ח של החברה. גם מליסרון, תמונת המראה של בריטיש ישראל בהשפעתה על המדד השבוע, הודיעה על חלוקת דיבידנד, 25 מיליון שקל בסך הכל. מלבד אישור תנאי העסקתו של רוזנבלום עסקו שם גם במינוי רפאל אביטל, מנכ"ל מקס ברנר לשעבר, לסמנכ"ל שיווק.