אוריאל לין יוזם חקיקה שתצמצם את חופש ההתארגנות

ביקורת קשה על החיבור בין עיני לברוש: "דרושה ועדת חקירה שתבדוק מדוע הלך הזרזיר אצל העורב"

אחרי שניהל מאבק עיקש ב-12 חוקי העבודה החדשים שנכללו במסגרת עסקת החבילה במשק, הודיע היום (א') נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, כי בכוונתו להוביל "חקיקה נגדית" שתקשה על מימוש חופש ההתארגנות מצד עובדים.

לין, שכינס לצורך העניין מסיבת עיתונאים בתל אביב, טען כי העובדה שהחוק הקיים מכיר בהתארגנות עובדים ברגע ששליש מהעובדים בארגון התאגדו, נוגדת את העיקרון הדמוקרטי. "זה אומר שאם שני שליש מהעובדים מתנגדים להתארגנות, אין להם משקל. שליש בלבד לא יכול להכתיב לרוב העובדים את רצונותיו, ואנו נצא במאבק אמיתי נגד העניין", אמר לין.

נשיא איגוד לשכות המסחר לא פספס את ההזדמנות לתקוף את יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "לשכת התיאום לא מסוגלת לייצג עוד את המגזר העסקי בתחום העבודה, כי היא פיתחה תלות גדולה מאוד בהסתדרות, עד כדי כך שהיא מאמינה שהיא לא תוכל לקבל כלום מהממשלה בלי תמיכת ההסתדרות". לין הודיע כי בימים אלה הוא שוקד על הקמת ארגון מעסיקים גדול שיתמחה ביחסי עבודה, ויהווה אלטרנטיבה ללשכת התיאום.

אבי כ"ץ, סגן יו"ר קבוצת כפר השעשועים וחבר באיגוד לשכות המסחר, הרחיק לכת כשטען נגד ברוש: "החיבור בין שרגא ברוש לעופר עיני דורש ועדת חקירה, שתבדוק מדוע הלך הזרזיר אצל העורב". כ"ץ אף הוסיף ברמיזה: "בקרוב נראה אולי שמישהו עזר למישהו להתמנות למשהו". שרגא ברוש סירב להתייחס לדברים, אולם גורמים בהתאחדות התעשיינים אמרו כי "מדובר בהמשך לרצף השקרים והכזבים ביחס לחוקי העבודה, שרובם כבר קיימים מאז שנת 2001". לדברי הגורמים, "אוריאל לין מונע משיקולים צרים ואינטרסנטים. האיש לא מייצג אף אחד וכל רצונו בפרסום. העובדה שהוא לא נבחר לכנסת פעם נוספת גורמת לו לתסכולים".

לין אמר עוד היום כי הוא מאוכזב ממרבית הגורמים במגזר הפרטי, שלדבריו תמכו מצד אחד במאבק שלו נגד חוקי העבודה החדשים, אולם מצד שני נמנעו מהבעת תמיכתם בפומבי: "לשכת עורכי הדין, למשל, הייתה צריכה לצאת חוצץ נגד הפגיעה בחוקי היסוד של העבודה בישראל, אבל היא לא עשתה את עבודתה ואת חובתה".