אחרי 14 שנה: סלקום מחזירה את פסטיבל ערד המיתולוגי

הנהלת האירוע כבר פנתה למשפחות שלושת הנספים באסון פסטיבל ערד בקיץ 1995, וסיכמה מולן עקרונית על קיומו של אירוע הנצחה לזכרם

חברת סלקום מחזירה לפעילות מלאה את פסטיבל ערד המיתולוגי, בתקציב של כ-3.5 מיליון דולר, 14 שנים אחרי אסון קריסת הגדר בהופעתה של להקת משינה שבו נמחצו למוות שלושה בני נוער שהיו בקהל. כזכור, האירוע שם קץ בזמנו למה שנחשב במשך שנים לפסטיבל המוזיקה הגדול והמצליח בישראל, שמשך מדי שנה כ-200 אלף בני נוער מכל רחבי הארץ.

פסטיבל ערד, שמופק השנה כחלק ממיזמי "סלקום מדיה", יתקיים בחול המועד סוכות בין ה-5 ל-7 באוקטובר בניהולו האמנותי של קובי בן עטר. יותר מ-50 אמנים מובילים נענו לקריאה ליטול חלק בפסטיבל, שיתקיים בכמה מוקדי פעילות ברחבי העיר הדרומית.

באצטדיון ערד יופיעו עברי לידר שיארח את מוקי, נינט טייב (שתשיק את אלבומה החדש), אביב גפן שיארח את שלום חנוך וערב מיוחד בשם "Made in Israel" שיוקדש לאמנים מקומיים השרים באנגלית בהם אסף אבידן והמוג'וז שיארחו את שלומי שבן, הבנות נחמה שיארחו את גבע אלון, הבלקן ביט בוקס, איזבו שיארחו את אברהם טל ואורן לביא, תמר אייזנמן שתארח את דני סנדרסון ולהקת התפוחים. במתחם תל ערד יתקיימו הופעות של איפה הילד, היהודים, מוניקה סקס, מופע הארנבות של ד"ר קספר, שב"ק ס' וערב אמנים ים תיכוניים בהשתתפות דודו אהרון, ליאור נרקיס, משה פרץ, שלומי סרנגה ושלומי שבת.

בקריית האמנים יופיעו בין השאר הג'ירפות, התקווה שש, מאור כהן ופיטר רוט, עלמה זוהר, סינרגיה ושירי מימון. באולם קולנוע אורון יתקיימו הופעות של קרן פלס שתארח את ארקדי דוכין, יוני בלוך שיארח את שלומי סרנגה, רונה קינן שתארח את שלומי שבן ורמי פורטיס שיארח את מאור כהן.

ברחבת הכורכר יתקיימו מופעים של רגב הוד, אברהם טל, אסף אמדורסקי, קובי אפללו, בית הבובות ומרסדס בנד. באולם המתנ"ס יופיעו אבי נוסנבאום, אדיר מילר, קובי מיימון, אורי חזקיה, שלום אסייג ונאור ציון. במתנ"ס הבמה החיצונית יופיעו חינם להקות רוק צעירות במתחם פתוח לקהל הרחב ועוד. מחירי הכרטיסים: בין 35 ל-50 שקל, לרכישה באתר הרשמי של חברת סלקום או במשרדי הכרטיסים קסטל ברחבי הארץ.

ארבעה מתחמי שינה

כמו בימיו הגדולים של האירוע לפני יותר מעשור, גם השנה יוקמו בערד ארבעה מתחמי שינה מרווחים עבור רבבות בני הנוער הצפויים להגיע לעיר הדרומית לצפות במופעים השונים.

"כאשר מנסים להרים מחדש מיזם בסדר גודל כזה, הקמתו לחיים של אירוע כמו פסטיבל ערד, האופציות הן להתבלבל ולהיבהל או להחליט ששמים את המיתוס בצד ומתחילים לעבוד", אומר בתגובה המנהל האמנותי של האירוע קובי בן עטר. "לשמחתי, כל האמנים שאליהם פנינו נענו בחיוב ובהתלהבות, כך שמלאכת הרכבת התוכנית האמנותית הייתה אינטנסיבית אך מהנה מאד. כולנו מקווים ומאמינים שהמיזם אכן יוכיח את עצמו".

בכירים בחברת סלקום נזהרים מלהתחייב על הפיכתו של פסטיבל ערד המחודש למסורת שנתית קבועה, אך ההערכה היא כי אם האירוע אכן יוכיח עצמו מבחינת כמות הקהל אכן יוחלט על קיומו של פסטיבל נוסף בשנה הבאה. "פסטיבל ערד הוא מותג ישראלי", אומר סמנכ"ל השיווק של חברת סלקום עדי כהן. "ההחלטה להחזיר אותו לחיים תחת השם 'ווליום ערד' הייתה טבעית, והשתלבה עם ערכי החברה ופעילות סלקום מדיה והניסיון שכבר רכשנו בשנים האחרונות בהפקת אירועי מוזיקה גדולים כמו ווליום כנרת".

כמו כן נמסר כי הפקת האירוע כבר פנתה למשפחות שלושת הנספים באסון פסטיבל ערד בקיץ 1995 (איטן פלד, חן יצחק ונעמה אלקריב), וסיכמה מולן עקרונית על קיומו של אירוע הנצחה לזכרם במסגרת פתיחתו המחודשת של הפסטיבל באוקטובר הקרוב.