Infinite תספק לדיסני מוצרי זיכרון במאות אלפי דולר לשנה

הזיכרון של Infinite Memories ישתלב בכרטיס הזיכרון שעליו תאוחסן המוזיקה של דיסני ■ המנכ"ל רמי לנגר מעריך כי בעתיד יהיו עוד פרויקטים, עם דיסני ועם חברות אחרות, בסדר-גודל דומה

הסכם ראשון משמעותי לספקית זיכרונות ה-FLASH הישראלית Infinite Memories. החברה, שמפתחת התקני זיכרון להעברת תוכן, נבחרה על-ידי ענקית המדיה דיסני להפצת המוזיקה מתוצרתה.

ההסכם, אמור להסתכם על-פי הערכות במאות אלפי דולרים לשנה עבור Infinite Memories.

השנים האחרונות לא היו מוצלחות כל-כך לחברות הזיכרונות, בעיקר עקב המחירים היורדים של המוצרים בתחום, אבל בתקופה זו גם גדלו אפשרויות הגישה לניצול טכנולוגיות קיימות באפליקציות חדשות.

Infinite Memories, שהוקמה ב-2007, עשתה מהלך נדיר יחסית לחברות סטארט-אפ ישראלית וקיבלה רישיון שימוש בטכנולוגיית ה-Quad NROM של חברת סייפן, שמאפשרת שמירת ארבעה ביטים של זיכרון על תא אחד. סביב הטכנולוגיה הזו, פיתחה Infinite Memories אפליקציית זיכרון זולה יחסית לאחסון תוכן, כך שתחליף את ה-CD מבחינת הפונקציונאליות.

ספנשיין השקיעה

Infinite Memories קשורה לסייפן לא רק מצד הטכנולוגיה. את החברה מנהל כיום רמי לנגר, אחד המייסדים, שהיה עד לפני כשנתיים מנהל הפיתוח העסקי של סייפן.

לנגר עבד בסייפן לצידו של קובי רוזנגרטן, נשיא סייפן לשעבר, וכיום שותף-מנהל בקרן JVP. חוץ מהיותו המשקיע הבולט בחברה, רוזנגרטן מכהן גם כיו"ר שלה. לצד JVP, באתר החברה רשומה גם חברת ספנשיין, שרכשה את סייפן בסוף 2007, כמשקיעה.

"עולם המוזיקה משנה את ההתנהגות שלו", טוען לנגר, ומתאר כי המוצרים שמציעה Infinite Memories, כוללים גם אפשרויות לקישור צרכני המוזיקה לאתרי חברות התוכן.

היתרון העיקר במוצרי Infinite Memories הוא המחיר, בנוסף פיתחו ב-Infinite Memories טכנולוגיה משלימה, שמאפשרת שימוש יחיד בזיכרון לצורך אחסון התוכן בלבד וכן פתרון אבטחה שאמור למנוע זיוף או שינוי קבצי המדיה המאוחסנים בזיכרון.

לנגר מעריך כי אנחנו עדים כעת לסוף דרכו של ה-CD כמדיה לאחסון זיכרון המיועד להפצה.

"בעוד מספר שנים לכל התקן דיגיטלי יהיו כניסות ל-USB וכמעט שלא יהיו כבר אפשרויות ל-CD", הוא מעריך. "זו מדיה שנעלמת. ה-CD מתאים למקומות שצריך עשרות גיגה של זיכרון, כגון סרטים עם איכות גבוהה, אבל כל מה שדורש פחות, יעבור לזיכרון המבוסס על סיליקון".

באתר החברה מעריכים כי התוכן שיופץ בהתקני אחסון מבוססי שבבים, יגיע לכ-2 מיליארד דולר ב-2011.

בהסכם הנוכחי, ישתלב הזיכרון של Infinite Memories בכרטיס הזיכרון שעליו תאוחסן המוזיקה של דיסני. גודל הזיכרון שתספק כרגע Infinite Memories, מאפשר שמירה של מוזיקה באורך של שעתיים, כלומר סדרי גודל של עד ל-128Mb זיכרון. לנגר מעריך כי בעתיד יהיו עוד פרויקטים, עם דיסני ועם חברות אחרות בסדר גודל דומה.