הנפט עלה לשיא של 10 חודשים: 74.37 דולר לחבית

הגז הטבעי עלה היום ב-4.2% ל-2.95 דולר למיליון BTU ■ אנליסט סחורות ל"מרקט ווטש": "לפי הביקושים המעטים והיציבות באספקה עלול להיות תיקון חד בשוק הנפט הגולמי"

החוזה העתידי על הנפט לחודש אוקטובר ננעל היום בעלייה של 0.65% ב-74.37 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר שהגיע אליה מזה 10 חודשים. העלייה במחיר הנפט נובעת מאופטימיות המשקיעים לגבי התאוששות הכלכלה העולמית, דבר שיוביל לעלייה בביקוש לאנרגיה.

העלייה במחיר הנפט לאחר שהמטבע האמריקני התחזק היום מול המטבעות המובילים בעולם. האירו נחלש מול הדולר ב-0.33% לרמה של 1.4293 דולר לאירו.

בהתאמה, כשהמשקיעים חוזרים לדולר ואגרות החוב הממשלתיות, נחלש הזהב שמשמש למשקיעים אפיק גידור להיחלשות של המטבע האמריקני. החוזה על אונקיית זהב למסירה בדצמבר ירד היום ב-1.2% ל-943.7 דולר.

במהלך יום המסחר הגיע החוזה על הנפט לשיא יומי של 74.81 דולר לחבית. טארק זהיר, אנליסט סחורות בחברת הייעוץ טיש קפיטל הזהיר את המשקיעים באומרו לאתר "מרקט ווטש" כי "בשוק הנפט עשוי להתבצע תיקון חד כלפי מטה על רקע המשך הביקושים הנמוכים והיציבות באספקת הנפט".

ביום שישי זינקו החוזים על הנפט ב-6.1% כשחלק מהאנליסטים העריכו כי הנפט עשוי עוד להתחזק לעבר רמת ה-80 דולר לחבית.

עוד בתחום האנרגיה, מחיר החוזים על הגז הטבעי למסירה בספטמבר מתאוששים משפל של 7 שנים עם עלייה של 4.1% ל-2.92 דולר למיליון BTU. בקרדיט סוויס מעריכים כי ברמות הביקושים הנוכחיות יישאר הגז הטבעי מתחת ל-3 דולר למיליון BTU.