חיל האוויר תקף ברצועת עזה - בתגובה לירי הפצמ"ר אתמול

בתקרית ירי ליד גדר המערכת בצפון הרצועת, נורו שתי פצצות מרגמה לעבר שטח פתוח בבסיס זיקים שממקום מצפון לרצועת עזה - חייל צה"ל נפצע קל מרסיסים

מטוסי חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מנהרה בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר שהתקיפה מהווה תגובה לירי פצצות המרגמה לעבר שטח ישראל אתמול, אשר כתוצאה ממנה נפצע קל חייל צה"ל.

נזכיר, כי אחרי כמעט שלושה שבועות של שקט, תקרית ירי נוספת אמש בגבול הצפוני של עזה: חייל צה"ל נפצע קל מרסיסים של פצצת מרגמה שנפלה בשטח בסיס זיקים שמצפון לרצועת עזה.

קודם לירי זיהה כוח של חטיבת הנח"ל שלושה פלסטינים שמתקרבים לגדר המערכת. החיילים הזהירו את הפלסטינים שלא יתקרבו לגדר ומשלא שעו לקריאות, פתחו בירי אזהרה באוויר. מדובר צה"ל נמסר שהפלסטינים המשיכו להתקרב לגדר, ואז פתחו החיילים בירי.

כתוצאה מהאש פלסטיני אחד נפצע אנושות וקיבל טיפול רפואי בשטח מהחיילים. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, את מת מפצעיו בדרך לבית החולים. מהירי נפגע פלסטיני נוסף והשלישי נמלט. בעזה טוענים כי שני בני אדם נפצעו באירוע, שניהם חקלאים שעבדו באזור. ההרוג הוא נער בן 15 שהגיע פצוע קשה לבית החולים בצפון הרצועה - ומת מפצעיו.

גשש שנמלט מהירי נפצע קל מרסיסים

זמן קצר לאחר מכן, נורו שתי פצצות מרגמה לעבר בסיס זיקים. עדי ראייה דיווחו שהפצצות נפלו בשטח פתוח. גשש, ששהה סמוך למקום הנפילה, שמע את השריקה וניסה להימלט. הוא החל לרוץ אך לרוע המזל מעד ונפצע קל מרסיסים. הוא קיבל טיפול רפואי במקום ולא נזקק לטיפול נוסף בבית החולים.

לפני שבועיים נורו שתי פצצות מרגמה לעבר מעבר ארז שבצפון רצועת עזה. הפצצות נפלו סמוך למעבר בשטח הפלסטיני, אך במקרה זה איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הירי מצטרף לפצצת מרגמה שנורתה משטחי רצועת עזה לפני כחודש ונחתה בצד הפלסטיני סמוך לגדר המערכת. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ארגון הג'יהאד האיסלאמי ו"גדודי אבו עלי מוסטפה", נטלו אחריות לירי. הארגונים טענו כי הירי בוצע לעבר כוחות צה"ל שפעלו באזור.