מנהלי הקרנות בשיא של אופטימיות ובשפל של מזומנים

כך עולה מסקר מנהלי ההשקעות הגלובלי לחודש אוגוסט שערך בנק אוף אמריקה/מריל לינץ' ■ הסקטור המוביל - טכנולוגיה, 28% ממנהלי הקרנות נותנים משקל יתר למניות התחום

אופטימיות המשקיעים הגיעה באוגוסט לרמתה הגבוהה ביותר זה שש שנים, בשעה שהכסף ממשיך להימזג לתוך שוק המניות. כך עולה מסקר מנהלי ההשקעות הגלובלי לחודש אוגוסט שערך בנק אוף אמריקה/מריל לינץ'.

המחקר הקיף 204 מנהלי קרנות, שמנהלים יחד 554 מיליארד דולר.

75% מהמשיבים אמרו שהם מאמינים שהכלכלה העולמית תתחזק ב-12 החודשים הקרובים - הנתון הגבוה ביותר מאז נובמבר 2003. הביטחון בבריאות החברות נמצא גם כן ברמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2004: 70% מהמשתתפים בסקר מצפים שרווחי החברות הגלובליות יצמחו בשנה הקרובה, לעומת 51% מהם בלבד בסקר של חודש יולי.

בינתיים, המזומנים נמצאים בשפל מאז יולי 2007, ותמונת הראי היא שההשקעה במניות צמחה בחדשות מאז ועד אוגוסט - מ-7% ל-34%.

המובילים: סין וטכנולוגיה

הסקטור המוביל אצל מנהלי הקרנות הוא טכנולוגיה, ו-28% מהם נותנים משקל יתר למניות התחום. הנפוצות ביותר אחריהן הן מניות התעשייה והחומרים, ובהמשך נמצאות מניות הבנקים. מנהלי הקרנות עדיין מודאגים מהסקטור ונמצאים בפוזיציית תת משקל של 10%.

לא הכול ורוד, כמובן. השווקים יצטרכו להציג נתונים חזקים שיתמכו בהמשך המומנטום החיובי, אומר גארי בייקר, מאנשי הבנק. "הסט הבא של נתונים מסין ומארה"ב יהיה קריטי מאוד בקביעת הכיוון של השוק והאם ימשיך לעלות".

אינדיקטור הסיכון והנזילות של מריל לינץ', שבוחן את תיאבון המשקיעים לסיכון, צמח באוגוסט ל-41, הערך הגבוה ביותר זה שנתיים, והוא בא לידי ביטוי בהעדפת המשקיעים את השווקים המתעוררים על פני כל אזור אחר. הצמיחה באופטימיות כלפי סין, אחד מהכוחות המניעים של השינוי בשווקים, התמתנה מעט, מציין המחקר, ובייקר מזהה מעט מעבר של עניין מסין לרוסיה.

בייקר מציין שהמשקיעים שמחזיקים בעמדה הזו עלולים לפספס את השוק. "ברגע שהכלכלה הגלובלית תתחיל להתקדם, יפן ואירופה יציגו ביצועים עודפים".

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009