ביונדווקס מצאה נוגדנים בעכברים שחוסנו נגד שפעת החזירים

עם זאת - לחברה הסתייגויות רבות: אין ודאות בשלב זה שהחיסון ימגן מפני הידבקות בווירוס והניסוי נערך על 5 עכברים בלבד ■ המניה זינקה ב-18% לפני פרסום ההודעה והפסקת המסחר - על רקע שמועות

פריצת דרך ראשונה בחיסון הישראלי נגד שפעת החזירים: חברת הביוטכנולוגיה ביונדווקס הודיעה הבוקר (ג') לבורסה כי הניסוי שהיא עורכת בפיתוח החיסון האוניברסלי לשפעת ובהתווייתו לווירוס שפעת החזירים הניב אינדיקציה ראשונה ליעילותו האפשרית נגד הווירוס.

לדברי החברה, נוגדנים ספציפיים לווירוס שפעת החזירים נמצאו בדמם של עכברים שהוזרק להם החיסון האוניברסלי לשפעת. הנוגדנים זיהו באופן ספציפי את וירוס שפעת החזירים, וזאת בהשוואה לקבוצת ביקורת של עכברים שבה לא נוצרו נוגדנים ספציפיים לווירוס.

עם זאת, החברה הדגישה כי אין בתוצאות ראשוניות אלו כל ודאות שהחיסון ימגן מפני הידבקות בשפעת חזירים. עוד דיווחה החברה כי תוצאות ראשוניות אלה מתבססות על כמות קטנה של וירוס שפעת חזירים מומת שבודד מבני אדם. הניסוי נערך על 5 עכברים - לא כולל עכברים מקבוצת הביקורת.

החברה גם הבהירה כי לא ניתן לבצע מבחנים של מובהקות סטטיסטית עקב המדגם הקטן של הניסוי, כי היא נמצאת בשלבים הראשונים של המחקר והפיתוח, וכי הבדיקה לא נערכה בווירוס חי של שפעת החזירים. החברה הדגישה כי יידרשו בדיקות נוספות על מיני חיות נוספים וכן ביצוע ניסויים בבני אדם, כדי לאמוד את יכולת הזיהוי הספציפית של החיסון כנגד וירוס שפעת החזירים באופן שיאשש וירחיב את תוצאות הבדיקה ויאפשר ניתוח סטטיסטי.

ד"ר רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס, אמר: "אנחנו שמחים מאוד על קבלת האינדיקציה הראשונית ליצירת נוגדנים ספציפיים לווירוס שפעת החזירים. אני מבקש להבהיר כי לממצאים האחרונים אין השפעה מיוחדת על היערכות החברה בביצוע הניסויים הקליניים בבני אדם ובתהליך הפיתוח של החיסון שנמשך, כמובן, כמתוכנן".

בנקודת השיא שאליה הגיעה היום, זינקה המניה ב-18%, ככל הנראה על רקע שמועות ביחס להודעה הצפויה. מעט אחרי 10:00 הופסק המסחר במניה לקראת ההודעה.