אפריקה ממשיכה לממש: מכרה החזקותיה בגוטקס ב-166 מ' ש'

החברה הודיעה כי תרשום ברבעון השלישי רווח של 80 מיליון שקל לפני מס ■ החברה תישאר עריבה לחלק מחובות החברה לתקופה מוגבלת

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, ממשיכה בגל המימושים שלה בכדי לעמוד בהתחייבויותיה שעולות על כ-20 מיליארד שקל. החברה דיווחה היום (ג') כי השלימה את מכירת החזקותיה בקבוצת גוטקס, על-ידי מכירת 50% ממניות הקבוצה שנותרו בידיה תמורת 166 מיליון שקל.

במסגרת השלמת העסקה הוסכם בין הצדדים על עדכון במועדי תשלום התמורה המיידית, אפריקה קיבלה כמקדמה כ-71 מיליון שקל לפני מועד השלמת העסקה, במועד השלמת העסקה שולמו לאפריקה 50 מיליון שקל ויתרת התמורה (כ-45 מיליון שקל) תשולם במועדים מאוחרים יותר כפי שהוסכם בין הצדדים.

אפריקה סיכמה עם הרוכש כי בנוסף לערבויות בסך של כ-18 מיליון דולר שהחברה הסכימה להישאר ערבה להן לתקופות שהוסכמו, הסכימה החברה להישאר ערבה גם להתחייבויות אחת מחברות קבוצת גוטקס כלפי בנק זר, בסך של עד 2.5 מיליון דולר קנדי, לתקופה של עד 60 יום ממועד השלמת העסקה עד ה-23 לאוקטובר 2009.

באפריקה ציינו כי בעקבות השלמת העסקה, בגין התמורה המיידית, החברה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים רווח לפני מס של כ- 80 מיליון שקל, ולהציג תזרים משוער לפני מס של כ- 166 מיליון שקל.

עורכי הדין מנחם גורמן, יהונתן שניידמן ואנדרו לרה ממשרד "שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות'" ייצגו את ג'ואי שוובל וחנן אליטוב רוכשי רשת זארה בעסקה.