המפרסמים הגדולים בארה"ב מחרימים את תוכנית הדגל של פוקס ניוז

החרם - בעקבות התבטאות של השדרן גלן בק, שאמר כי אובמה גזען ומיטיב עם ציבור השחורים על חשבון הלבנים

33 מפרסמים גדולים בארה"ב מחרימים את תוכנית הטלוויזיה הפופולרית של גלן בק ("התוכנית של גלן בק"), סופר ושדרן טלוויזיה עם אוריינטציה ימנית, המשדר ברשת הטלוויזיה "פוקס"; בעקבות התבטאותו של בק לפיה הנשיא ברק אובמה הוא גזען. בין החברות המחרימות: וול-מארט, ספרינט, CVS, ו-COLROX.

אתמול (ב') שודרה התוכנית האחרונה לעונה זו עם מספר זעום של נותני חסויות, ובפוקס יצטרכו להחליט אם לגבות את הטאלנט ולספוג את הנזק הכלכלי, או להיענות ללחץ הציבורי.

לפני כחודש אמר בק בין השאר כי הנשיא אובמה שונא לבנים, בעל שנאה עמוקה לתרבות הלבנה, וכי הוא מיטיב עם ציבור השחורים על חשבון ציבור הלבנים.

בעקבות הדברים יצאה קבוצת פוליטיקאים אפרו-אמריקנים בחרם צרכנים נגד התוכנית של בק, תחת הסיסמה: "Stop the race baiting". הקבוצה יוצאת נגד הקו האופורטוניסטי-גזעני של בק, ובאתר האינטרנט שלה היא קוראת להוריד את בק מהמסך.

מזכיר הארגון, ג'יימס ראקר, מסר לתקשורת האמריקנית כי "הקמפיין של בק מנסה לשכנע את הציבור האמריקני כי האג'נדה של אובמה היא לשרת את ציבור האפרו-אמריקנים על חשבון הלבנים", וכי אין לתת לאיש זה מקום בתקשורת.

רשת פוקס מסרה בתגובה כי "דעתו של בק אינה מייצגת את הרשת. הוא הביע את דעתו האישית, ויש לו את החופש להביע את דעתו".

האמירה השערורייתית של בק באה בעקבות תגובתו של אובמה למעצרו של פרופסור הנרי לואיס גייטס ג'וניור, מרצה בכיר באוניברסיטת הווארד וידיד קרוב של הנשיא, שהותקף ונעצר על-ידי שוטר לבן שחשד כי מדובר בפורץ.

אובמה הגיב כי השוטר שעצר את ידידו נהג בטיפשות, והוסיף באותה נשימה כי שחורים ובני מיעוטים בארה"ב זוכים ליחס קשוח ומפלה. מאז אמריקה הצפונית כמרקחה. אובמה נאלץ להתנצל, כשחזר בו מהאמירה והבטיח לפייס בין השוטר לפרופסור.