מדיגוס בדרך להסכם לייצור משותף ושיווק הטיפול לצרבת

מדיגוס תקבל תשלומי אבני דרך של 11 מיליון דולר ותמלוגים של 50% ממכירות המוצר ■ מקווה במסגרת זו להקים מפעל ייצור בעומר שיעסיק עשרות עובדים

מדיגוס במו"מ מתקדם לקראת הסכם ייצור והפצה משותף של המוצר שלה לטיפול בצרבת באמצעים לא פולשניים. ההסכם הוא ככל הנראה מול אחת מחברות המכשור הרפואי הגדולות בארה"ב. מדיגוס מעריכה כי ההסכם ייחתם תוך חודש עד חודשיים.

לפי ההסכם, שתי החברות ייצרו במשותף את המוצר, בשני קווי ייצור שיפעלו במקביל. החברה הבינלאומית תשווק את המוצר ומדיגוס תהיה זכאית ל-50% מהתמלוגים - שיעור תמלוגים גבוה ביותר להסכמים מסוג זה. ההסכם יהיה תקף ל-10 שנים, עם אופציה להארכה ל-10 שנים נוספות.

בנוסף, תקבל מדיגוס תשלומים מהחברה האמריקנית בהיקף כולל של 11 מיליון דולר, 4.5 מיליון דולר עם חתימת ההסכם, 1.5 עם השלמת גיוס החולים לניסוי הקליני שלה ועוד 5 מיליון דולר עם קבלת אישור הרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, לשיווק המוצר בארה"ב.

מוצר בשלב מתקדם

להערכת החברה, היא תקבל את האישור במהלך השנה הבאה, אם אכן תצליח בניסויים. בינתיים ביצעה מדיגוס את הפרוצדורה שלה, הכוללת שידוך הקיבה סביב הוושט באמצעות אנדוסקופ, ב-24 חולים. ניסויים אלה הסתיימו בהצלחה, ואושר לחברה להיכנס לניסוי אחרון בארה"ב.

ההסכם הנוכחי כולל רישוי לשתי פרוצדורות נוספות אשר מפתחת מדיגוס. המוצרים האלה, שניהם מוצרים מיניאטוריים לצורכי אבחון, נמצאים בשלב מוקדם יותר של פיתוח. אבל, אם וכאשר הם יגיעו לשוק, מדיגוס תקבל תמלוגים של 50% גם ממכירותיהם. "מדובר ביישומים עם שווקים לא קטנים משוק הצרבת, אולי אפילו גדולים יותר", אמר היום ל"גלובס" אלעזר זוננשיין, מנכ"ל החברה.

לא כולל גיוס

ההסכם אינו כולל השקעה של הגוף הבינלאומי במדיגוס. "החברה התעניינה, וההסכם השתנה פעמים רבות במהלך המו"מ, אבל מחיר המניה שלנו היה נמוך יחסית ולכן היא הציעה תנאי השקעה שלא התאימו לנו. היום, אחרי עליות במניה, כבר לא נוסיף להסכם רכיב של השקעה, כי מה שניסחנו מוצא חן בעינינו".

זוננשיין חולם להקים את מפעל הייצור של החברה בדרום, באזור בעומר, שם משרדי החברה. "הכוונה היא להעסיק בתחילת הדרך עשרות עובדים, ואחר-כך לצמוח עוד".

בתוך המוצר תשולב המצלמה שמפתחת מדיגוס עם חברת טאואר, כך שגם האחרונה תרוויח מהעסקה המתגבשת, בעיקר אם יגיעו לשוק שני המוצרים הנוספים שפיתחה מדיגוס. לפי התוכניות, המצלמה תיוצר בישראל בלבד. במקביל, מדיגוס תוכל להמשיך לשווק את המצלמה הזעירה כרכיב בתוך מוצרים של חברות אחרות.

לאחרונה היא חתמה על הסכם עם חברת דקסון, המאפשר לה לקבל מהאחרונה השקעה בהיקף שתרצה עד 7.8 מיליון שקל. זוננשיין אמר כי "כדי לסיים את הניסויים ולהקים את קו הייצור, נצטרך מיליוני דולרים, שיגיעו בחלקם מהתשלומים של החברה הבינלאומית ובחלקם ממכירות". לאור זאת, והעובדה שהחברה פרסמה תשקיף מדף, אפשר להניח שניצול ההסכם עם דקסון, שנחתם טרם העליות, יהיה מינימלי.