אקסלנס: גידול בהכנסות מפעילות הליבה, הרווח קטן

בית ההשקעות סיים את הרבעון ברווח של 24 מ' ש' - ירידה של 38% *המנכ"ל, דוד ברוך: "אני לא מוטרד כי המנוע העיקרי שלנו, ניהול ההשקעות, עובד"

בית ההשקעות אקסלנס סיכם היום את הרבעון השני עם צמיחה בהכנסות מפעילות הליבה שלו, אך עם קיטון בסך ההכנסות וברווח הנקי, בהשוואה לרבעון הקודם. "אקסלנס זה כמו למלא את הדלי בכפיות - ההכנסות מהפעילויות הפונדמנטליות השתפרו", אמר היום דוד ברוך, מנכ"ל אקסלנס, בהתייחס לתוצאות. "אני מעודד, לא מוטרד, כי המנוע העיקרי שלנו, ניהול ההשקעות, עובד", הוסיף.

בית ההשקעות שעבר היום רשמית לשליטת הפניקס, סיים את הרבעון עם הכנסות של 120 מיליון שקל, ירידה של 12% לעומת הרבעון הראשון. הרווח הנקי ירד ב-38% בהשוואה לרבעון הקודם והסתכם ב-24 מיליון שקל. לאחר פרסום הדו"ח הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 50 מיליון שקל.

רק לקראת סוף הרבעון השלימה אקסלנס את רכישת נכסי פריזמה. "את הפירות מעסקת פריזמה נקצור רק ברבעונים הבאים", מסביר ברוך. גם בנטרול נכסי פריזמה, אקסלנס צמחה בנכסיה בכ-3 מיליארד שקל לסך של 48 מיליארד שקל.

"אני חושב שהייתי מוטרד אם היה מתחיל תהליך התאוששות בשוק ולא היינו בו. אני כבר מסתכל לתוך הרבעון השלישי ומתעודד מכך שההתאוששות משתקפת אצלנו בנכסים", אמר ברוך ביחס לעתיד.

ההכנסות של אקסלנס מתחום החיסכון לטווח ארוך, ממשיכות לצמוח והסתכמו ב-57 מיליון שקל, עלייה של 10%. תחום זה, שתורם קרוב למחצית מהכנסות החברה, גם שמר על הרווחיות התפעולית שלו, שעמדה על 30%. "זו נושאת מטוסים שחטפה כמה מכות ב-2008, וחוזרת לעצמה כעת", אמר ברוך.

ניהול ההשקעות, שכולל את פעילות הקרנות ותיקי ההשקעות, צמח ב-47% ל-25 מיליון שקל, בעיקר בגלל צמיחה בפעילות ניהול התיקים, בה מנוהלים כ-5 מיליארד שקל. גם נכסי הקרנות גדלו, אף בנטרול נכסי פריזמה. קרנות אקסלנס צמחו אורגנית ברבעון בכ-1.5 מיליארד שקל, כאשר כשליש מכך בקרנות מסורתיות בהן נגבים דמי ניהול.

גם פעילות תעודות הסל, המבוצעת על ידי קסם שבראשות רוי רגב, תרמה מהותית להכנסות, אך סבלה משחיקה תפעולית. ההכנסות מקסם הסתכמו ב-21 מיליון שקל, עלייה של כ-50% לעומת הרבעון הקודם, אך הרווחיות התפעולית שלהן צנחה ל-24% ברבעון החולף. על תעודות הסל העיבה הריבית הנמוכה, שמשפיעה בעיקר על תעודות השורט של קסם.

בניגוד לבתי השקעות אחרים, אקסלנס אינה שחקנית נוסטרו גדולה (משקיעה בעיקר באג"ח ממשלתיות) ולכן לא נפגעה מתחום זה ב-2008, וגם לא נהנית ממנו כעת עם העליות בשווקים. הנוסטרו תרם לרווחים רק 13 מיליון שקל, לעומת 21 מיליון שקל ברבעון הקודם.