יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה , מתכננת לצמצם את היקף הייצור ב-10%, או 1 מיליון כלי רכב על מנת לשפר את הניצול במפעלים שאינם מממשים את הפוטנציאל שלהם. טויוטה תתחיל להקטין את הייצור כבר בשנה הפיסקלית הנוכחית שמסתיימת במארס 2010.
בשלב ראשון, טויוטה תצמצם את הייצור על ידי סגירת New United Motor Manufacturing - מיזם משותף עם ג'נרל מוטורס (סימול: MTLQQ.PK) האמריקנית. בנוסף, החברה תקטין חלק מפסי הייצור ביפן ובריטניה.
בזירת המאקרו של יפן: העודף המסחרי של זינק ב-364% ביולי, לעומת החודש המקביל אשתקד והסתכם ב-380.2 מיליארד ין (4.05 מיליארד דולר). עם זאת, אנליסטים בסקר של "דאו ג'ונס" חזו תוצאה גבוהה אף יותר של 396.9 מיליארד ין. היצוא מיפן נפל ביולי ב-36.5% והיקף היבוא התכווץ ב-40.8%. המשלוחים הימיים לסין, שותפת המסחר הגדולה ביותר של יפן, ירדו ב-26.5% והיצוא לארה"ב נפל ב-39.5%.
עם קיבלות של 10 מיליון כלי רכב לשנה, טויוטה הצליחה להגיע לשיא של ייצור 9.5 מיליון כלי רכב ב-2007. בשנת 2009 הייצור צפוי להסתכם ב-6.7 מיליון יחידות בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.