מותו של הקנדי האחרון: הסנטור אדוארד קנדי נפטר בגיל 77

אדוארד (טד) קנדי מת הלילה בביתו שבמסצ'וסטס ■ האח שנחשב לאחרון בשושלת האחים שהנהיגה וריגשה את ארצות הברית מת מגידול סרטני במוחו ■ קנדי ייזכר כמחוקק חרוץ, וכאח היחיד שמת מוות טבעי

הסנטור לשעבר אדוארד קנדי, אחיו של הנשיא ג'ון פ. קנדי מת בגיל 77 אחרי מאבק בגידול סרטני במוחו. הגידול הקטלני זוהה בראשו של הסנטור ממסצ'וסטס בחודש מאי האחרון.

אדוארד קנדי הפך לחבר בסנאט ב-1962, כשהחליף את אחיו שהתפטר לאחר שהפך לנשיא, ומאז הוא נבחר מחדש שבע פעמים. הוא היה תומך נלהב של הנשיא המכהן, ברק אובמה.

אדוארד קנדי, שנחשב לאחרון מהשושלת המכובדת בפוליטיקה האמריקנית וכונה על ידי ההמונים "טדי" היה דמות דומיננטית בפוליטיקה הליברלית האמריקנית במשך חצי מאה - במיוחד בנושאים כמו בריאות וחינוך. המשפחה הודיעה על מותו של קנדי הבוקר.

"אדוארד מ. קנדי, הבעל, האב, הסב, האח והדוד שכל כך אהבנו, מת ביום שלישי בביתו שבנמל היאניס (מסצ'וסטס). איבדנו את מרכז משפחתנו ואור שמח בחיינו. אבל ההשראה של האמונה שלו, האופטימיות וההתמדה שלו יחיו בליבנו לעד", נמסר ממשפחת קנדי.

האח היחיד שמת מוות טבעי

אדוארד הוא האח היחיד לבית משפחת קנדי שמת מוות טבעי . אחיו ג'וזף נהרג בהתרסקות מטוס במהלך מלחמת העולם השנייה. שני אחיו הנוספים - הנשיא ג'ון קנדי ורוברט קנדי (שרצה להיות נשיא) נרצחו.

אזרחים אמריקנים רבים וגם אנשי המפלגה הדמוקרטית בוושינגטוןציפו שאדוארד יגיע גם לבית הלבן, אבל קנדי מעולם לא ממש התגבר על פרשה מ-1969, בה הוא נהג ברכב שנפל מגשר סמוך לביתו. האישה שהייתה לצידו נהרגה . הוא ניסה לרוץ נשיאות עשור אחר כך, אבל הפרשה ההיא וההאשמות בנוגע אליה המשיכו לרדוף אותו ולגרום לו לוותר על המרוץ.

קנדי לא היה ידוע רק בזכות הישגי החקיקה שערך למען הבריאות ולמען החינוך בארצות הברית, הוא גם היה ידוע באהבתו לשתייה. ולא פעם, תפסו צלמי הפאפרצי את קנדי מבושם לחלוטין, אבל בארצות הברית התייחסו להרגל הזה חלק ממה שהמשפחה הגדירה "אור שמח בחיינו".