מדיגוס מוותרת על הצעת ההשקעה של דקסון

הייתה אמורה לגייס ממנה עד 7.8 מיליון שקל ■ ההחלטה עתה: כנראה בשל המו"מ המתקדם להסכם למסחור המוצר

חברת מדיגוס, המפתחת מכשירים אנדוסקופיים ובראשם טיפול אנדוסקופי לצרבת, החליטה שלא לקבל את הצעת ההשקעה בה של בעלת השליטה, דקסון.

על-פי ההצעה, דקסון הייתה אמורה להעמיד לרשות מדיגוס רו מניות בהיקף של 7.8 מיליון שקל, לפי מחיר של 2.25 שקל למניה. משמעותו של קו המניות היא שמדיגוס יכולה לבחור כמה מסך כל ההשקעה היא רוצה לקבל ומתי, ואינה מחוייבת לנצל את ההצעה כולה.

מאז קבלת ההצעה, פרסמה מדיגוס שתי הודעות. הראשונה הייתה על סיום פיתוח משותף של מצלמה זעירה עם חברת טאואר הישראלית ועל הערכתה כי תוכל לרשום הכנסות של מספר מיליוני דולרים מן המוצר כבר השנה.

ההודעה השנייה הייתה על מו"מ מתקדם לחתימת הסכם שיווק למוצר המוביל של החברה, לטיפול בצרבת, מול חברה בינלאומית גדולה. העסקה, אם תיחתם, עשויה להניב לה תשלום של 11 מיליון דולר באבני דרך.

כך, מדיגוס השיגה שני מקורות חדשים למזומנים שלא היו זמינים לה בעבר. לאחר ההודעות עלתה גם מניית החברה והיא נסחרת לפי מחיר של 2.6 שקל - מעט מעל המחיר שהציעה דקסון, שהיווה בעת מועד ההצעה פרמיה של 38%.

עוד לפני קבלת ההצעה מדקסון, הודיעה מדיגוס על הגשת טיוטה לתשקיף מדף, וייתכן שתבחר לגייס בשיטה זו במקום לקבל את ההצעה של דקסון. האחרונה הציעה כבר בדצמבר 2008 להשקיע במדיגוס 7.5 מיליון שקל, אבל לפי מחיר של 1.5 שקל למניה. אז דחתה ועדת הביקורת של מדיגוס את ההצעה.

נכון לסוף הרבעון הראשון, למדיגוס היו 5.7 מיליון שקל בקופה. היא רשמה ברבעון הכנסות של 124 אלף שקל ושרפה 653 אלף שקל. החברה נסחרת לפי שווי של 153 מיליון שקל. *

מדיגוס

* תחום פעילות: טיפול לצרבת

* שנת הקמה: 2000

* מנכ"ל: אלעזר זוננשיין

* מספר עובדים: 25

* משקיעים: עופר היי-טק, פרוסיד ונצ'רס, ג'ונסון אנד ג'ונסון, ביוקום, דלתא פאנד, IHCV, ELUB ודקסון

* גיוסי הון: 14.5 מיליון דולר (מתוך זה, 6.8 מיליון דולר בת"א)

* שווי שוק (ת"א): 153 מיליון שקל

מקור: IVC-Online