מימן עונה לתשובה: "מחיר הגז ממצרים תמיד יהיה הזול ביותר"

מקורבים ל-EMG בתגובה לדרישת דלק שלא לאשר פתיחת הסכם הגז ממצרים: "הם רוצים להיות ספק יחיד. אצלנו, התחרות מניבה תנאים טובים יותר ללקוח ולא התבכיינות"

בקבוצת מרחב , שבבעלות יוסי מימן, השותפה בספקית הגז המצרית EMG, לא עוברים בשתיקה על דרישת קבוצת דלק מחברת החשמל שלא לאשר את פתיחת הסכם הגז עם מצרים.

"תמוה שדלק בוחרת להתעלם מהשינוי הדרסטי במחירי האנרגיה. ברור לנו שדלק חוששת מתחרות בשל העובדה שמחירנו תמיד היו ותמיד יהיו הזולים במשק, מרחב מברכת על כל תחרות, במיוחד כאשר היא משרתת את האינטרס של משק האנרגיה הלאומי", כך נמסר היום מקבוצת מרחב בתגובה למכתב ששיגרה דלק לחברי דיקטוריון חברת החשמל, בדרישה שלא לאשר את הסכם הגז המתוקן עם מצרים.

מקרובים ל-EMG אמרו בתגובה לדרישת דלק כי ללא הגז ממצרים יהיה המשק שבוי בידי ספק יחיד, "איני יודע ממה בדיוק הם פוחדים, אך פנייתם מעידה על זלזול באינטליגנציה של חברי דירקטוריון חברת החשמל. מעולם לא נקטנו במדיניות של הפחדה ואיומים. אצלנו, התחרות מניבה תנאים טובים יותר ללקוח ולא התבכיינות".

המקרובים ציינו כי למרות האופטימיות של דלק ונובל אנרג'י עדיין לא ברור מתי הגז מקידוח תמר יגיע למשק, " מחיריהם היו גבוהים משלנו לפני עשור, הם גבוהים משלנו היום; ויהיו גבוהים משלנו בבוא היום, אם יצליחו לממן את הפרוייקט וכאשר יצטרכו להחזיר את השקעת הענק הזאת", אמרו.