דלק אנרגיה הצליחה לצמצם את ההפסד ב-73%

החברה סגרה את הרבעון השני בהפסד של 9.6 מיליון שקל הודות לירידה של 65% בהוצאות המימון ■ ההכנסות נשחקו ב-6.5% בשל ירידה במכירות הגז לחברת החשמל

ירידה במכירת הגז לחברת החשמל חתכה את הכנסות דלק אנרגיה ב-6.5% ברבעון השני. עם זאת, החברה הצליחה לצמצם את ההפסד הרבעוני שלה ל-9.6 מיליון שקל מ-35.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת הודות לצמצום משמעותי בהוצאות המימון שלה.

הכנסותיה של דלק אנרגיה הסתכמו ברבעון השני ב-71 מיליון שקל, כאמור ירידה של 6.5%. זאת בשל ירידה של 6.6% במכירות הגז והנפט ל-70 מיליון שקל. הוצאות המימון של החברה ירדו ל-33.6 מיליון שקל ברבעון השני מ-94 ברבעון המקביל, מה שאפשר לחברה לצמצם את הפסדיה.

הירידה במכירות הגז של דלק אנרגיה מחברת החשמל נבעה בשל "צריכת חשמל מופחתת הנובעת ממזג האוויר ששרר בחורף ובאביב 2009 ומירידה בפעילות במשק, תקלה אשר השביתה את אחת מיחידות הייצור של חברת החשמל המופעלת בגז טבעי, ירידה במחירי הגז הטבעי הנמכר בשעות שיאי הביקוש במחירי מכירה מזדמנת כתוצאה מירידה במחירי הנפט ומוצריו בעולם, וכן משינוי במודל השימוש בדלקים של חברת החשמל, הנובע בין היתר מירידה שחלה במחירי הפחם", נכתב בדו"חות החברה.

עם זאת, החברה מציינת כי "החל מ-1 ביולי חל גידול משמעותי בהכנסות ממכירות גז טבעי לחברת החשמל, וזאת בין היתר בשל עונת הקיץ שהחלה ובשל ההסכם החדש עם חברת החשמל". נזכיר כי באחרונה נחתם הסכם בין דלק אנרגיה לחברת החשמל לאספקת גז בכמיליארד דולר לתקופה של 5 שנים.

דלק אנרגיה פועלת בישראל באמצעות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט , אשר שותפות בעסקת ים תטיס, בקידוחים "תמר" ו"דלית" וכן בזכויות נפט נוספות בים מול חופי ישראל. דלק קידוחים שותפה ב-25.5% בים תטיס וב-15.6% בקידוחים "תמר" ו"דלית", בעוד שאבנר שותפה ב-23% בים תטיס וב-15.6% בקידוחים "תמר" ו"דלית".

נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה, לחברה הון עצמי של 8.6 מיליון שקל לעומת 4.9 מיליון שקל בסוף 2008. באחרונה הודיעה דלק אנרגיה כי בכוונתה להשקיע 218 מיליון דולר בנובל אנרג'י, החברה האמריקנית שעוסקת בגילויי נפט וגז טבעי בעולם ושותפה גם בקידוחי "תמר" ו"דלית" עם דלק אנרגיה.