סימן נוסף להתאוששות: נפח המסחר העולמי עלה ב-2.5% ביוני

כך לפי נתונים שאסף המכון למדיניות כלכלית של הולנד ■ עם זאת, ארגון הסחר העולמי חוזה כי נפח המסחר יתכווץ ביותר מ-10% בשנה הנוכחית, וזאת על סמך דיווחים עגומים של חברות ספנות ומנהלי נמלים ברחבי העולם

נפח המסחר העולמי שהצטמצם במידה מדאיגה במהלך החודשים האחרונים, מראה סימני התאוששות ומספק אינדיקטור נוסף ליציאתה של הכלכלה העולמית מהמשבר הפיננסי הקשה ביותר מאז שנות ה-30'.

נפח המסחר העולמי בחודש יוני עלה ב-2.5% לעומת חודש מאי - העלייה החודשית החדה ביותר מאז יולי 2008. כך לפי נתונים שאסף המכון למדיניות כלכלית של הולנד - מכון מחקר עצמאי. הסקר נעשה בקרב 23 מדינות מפותחות ו-60 מדינות מתפתחות.

עם זאת, על אף השיפור בחודש יוני, המגמות המרכזיות במסחר העולמי נותרו עגומות. היצוא ממדינות מפותחות וחזקות כמו גרמני ויפן התכווץ ביותר מ-30% במהלך חמשת החודשים הראשונים של 2009.

ארגון הסחר העולמי (WTO) חוזה כי נפח המסחר העולמי יתכווץ ביותר מ-10% בשנה הנוכחית, וזאת על סמך דיווחים עגומים של חברות ספנות ומנהלי נמלים ברחבי העולם.

ארט וונג, דובר הנמל של חוף פורט לונג - הנמל בעל נפח הפעילות הגדול ביותר בארה"ב אם משלבים אותו עם הנמל של לוס אנג'לס, אמר כי היבוא של מכולות לנמל במהלך חודש יולי ירד ב-18.6% - "נתון גרוע מאד".

"אני לא חושב שיש סימנים להתאוששות של ממש" אמר וונג, והוסיף כי "נציגי הנמלים אינם צופים שיפור יציב בנפחי המסחר במהלך השנה הקרובה".

נציין כי מסחר עולמי הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר, אם לא החשוב ביותר, של הכלכלה העולמית. שיפור משמעותי ויציב בנפחי המסחר יבסס את ההערכות בדבר יציאה מהמשבר הפיננסי העולמי.