גושן לדירקטוריון חב' חשמל: "נחרץ בענין תיקון הדו"חות"

(עדכון) - הדירקטוריון נפגש עם גושן בניסיון לשכנע אותו לחזור בו מהחלטתו להפחית כ-6 מיליארד שקל מההפרשות הפנסיוניות של חברת חשמל

הסתיימה פגישת דירקטוריון חברת החשמל עם יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן. הדירקטוריון נפגש עם גושן, בעקבות החלטת רשות ני"ע מאתמול שלפיה חברת החשמל צריכה לבצע תיקון רטרואקטיבי של דו"חותיה בשל הפער בהפרשות הפנסיוניות. הדירקטוריון נפגש עם גושן במטרה לשכנעו לחזור בו מהחלטתו.

ל"גלובס" נודע, כי במהלך הפגישה הבהיר גושן לחברי הדירקטוריון, כי רשות ני"ע נחרצת בעמדתה שלפיה על חברת החשמל לבצע תיקון של הדו"חות, בהיקף של כ-6 מיליארד שקל. החלטה זו אימצה את עמדת משרד רו"ח דלויט בריטמן אלמגור זהר מטעם מבקר חברת החשמל.

עוד נודע כי חברת החשמל שוקלת לערער על ההחלטה במסגרת מליאת רשות ני"ע. כמו כן, באשר לבקשתה של חברת החשמל לקבל ארכה להגשת הדו"חות, סוכם כי חברת החשמל תביא מידע נוסף להצדקת דרישתה זו.

"אנו הולכים למלחמת חורמה", אמר מוקדם יותר היום ל"גלובס" יו"ר ועד עובדי חברת החשמל במחוז צפון, יעקב דבידה, בעקבות החלטת הרשות אתמול.

"מספר גורמים הציבו להם למטרה את קופת הפנסיה שלנו, ואנחנו לא ניתן לאף אחד לגעת בה", הבהיר דבידה. לדבריו, המדינה מבקשת לפתור את בעיית המזומנים של החברה על חשבון הפנסיה של העובדים, ולכן החישובים האקטואריים שביצעה הנהלת חברת החשמל, אינם נכונים. "כבר הודענו להנהלה שלא ניכנס לשום שיחות על ענייני הרפורמה או על עניינים אחרים", גילה דבידה.

ביום א' הקרוב יערכו אנשי הוועד הארצי מסיבת עיתונאים, בה יודיעו על פתיחה במאבק עיקש נגד המהלך הזה. העובדים יציגו נתונים שאמורים להפריך לכאורה את הנתונים של הנהלת חברת החשמל בדבר גובה הסכומים שהצטברו בקופת הפנסיה, וזאת כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בזכות חוות דעת של משרד רו"ח "סומך חייקין".

"למדינה אין אינטרס לבדוק מי מחזיק בנתונים מהימנים יותר, משום שלמדינה לא איכפת מקופות הפנסיה של האזרחים", טוען דבידה.