התיווך הגרמני מקדם שחרור שליט; המכשול האחרון - ברגותי

התקשורת הערבית מדווחת בהרחבה: "המתווך הגרמני נפגש עם בכיר החמאס בדמשק. נתניהו תומך בשחרור ברגותי"

על רקע הדיווחים על התקדמות בשיחות לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, ויציאתו של רמטכ"ל החמאס אחמד אל-ג'עברי לקהיר ולדמשק, ממשיכים הבוקר כלי התקשורת הערביים לדווח בהרחבה על המעורבות הגרמנית בתיווך בין ישראל לחמאס בעסקה.

העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, מדווח הבוקר כי המתווך הגרמני בעסקה נועד עם ראש הלשכה המדינית של החמאס בדמשק, חאלד משעל, ודן עמו בפרטי העסקה. במסגרת מסע הדילוגים של המתווך הגרמני בין ירושלים, קהיר ודמשק, הוא נועד גם עם מנהיג החמאס בסוריה. עוד מדווח בעיתון, כי במהלך ביקורו של המתווך הגרמני בקהיר, הוא נועד עם שר המודיעין המצרי הגנרל עומר סולימאן.

מקורות הנוגעים למשא ומתן אמרו עוד לעיתון כי חרף הכחשות בכירי הארגון בעזה ובדמשק, ביקורו הנוכחי של בכיר החמאס מחמוד א-זהאר במצרים דווקא כן קשור ישירות בסוגיית שליט. "הביקור אינו עוסק במאמצים לחידוש הדיאלוג הפנים-פלסטיני", דיווח העיתון.

אתר האינטרנט המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי דיווח בימים האחרונים כי סוגיית שחרורו של בכיר האסירים הפלסטינים מרואן ברגותי עדיין עומדת תלויה ועומדת ומהווה את אחד המכשולים לביצוע העסקה. "נתניהו עצמו תומך בשחרור ברגותי, אך מספר שרים בליכוד מתנגדים לשחרורו", דיווח האתר.

נציין כי המהדורה המרכזית של ערוץ 2 דיווחה אתמול (ד') כי במסגרת המשא ומתן, פנה החמאס לבכירי החיזבאללה על מנת להתייעץ עימם על דרך התנהלות הארגון גם מול המתווך הגרמני. בחמאס מקווים ללמוד מחיזבאללה את לקחי עסקאות החילופים שביצע עם ישראל, שהיו גם בתיווך שירותי הביון הגרמנים.