"הישרדות" זה למכוערים

למה כל המשתתפים וכל המשתתפות ב"הישרדות הפיליפינים" כל כך יפים ויפות?

במוצאי השבת הקרובה תעלה לאוויר "הישרדות 3", תוכנית הדגל ומילוי המשאלה המקאברי של ערוץ 10. גם הפעם יהיה בין המתמודדים רוב מוחלט לאנשים בעלי חזות חיצונית הנעה בטווח גבולות המראה המקובל בטלוויזיה המסחרית חסרת ביטחון, כדוגמת זו שמספק לנו ערוץ 10. וגם 2, אם להיות הוגנים.

נכון שתיבלו הפעם את העסק בגידם, אבל רוב נבחרי העונה השלישית של "הישרדות", ממש כמו משתתפי עונות 1 ו-2, נראים wannabe של קריירת דוגמנות/שירה/הגשת תוכניות זבליות בטלוויזיה.

הישרדות הפיליפינים

בתמונה: המתמודדים ב"פיליפינים". רפלקס הקאה אוטומטי למראה אדם מכוער?

מאחר שהעסק אבוד בעונה הנוכחית, אני יכול רק לאחל לערוץ 10 שיזכו ל"הישרדות 4" - ושימלאו לנו את המסך בעונה הבאה באנשים שנראים רע. מכוערים, אם להיות בוטה.

כן, הביאו לנו שמנים, זקנים, קירחים, ממושקפים, שעירים, רפויים, חולים, מכורכמים, מנומשים, דהויים, עייפים, מחוטטים, חדי חוטם, פוזלים, בעלי עיניים מימיות, עמוסי שומות, נמוכי מצח, כפופי גוו; ואל תרפו גם ממכוערים מסיבות "פנימיות" - ממורמרים, כועסים, אכולי קנאה, חמדנים, מוטרפים וכן הלאה, כל שבעת החטאים וצפונה.

האם עונה "מכוערת" כזו אכן תפגע ברייטינג? אני מניח שבערוץ 10 בטוחים שכן. לדעתי, לא. אמנם, ניאלץ להיגמל בהצצה דו-שבועית בישבנים מרהיבים, אך לעומת זאת נתרכז במשחק עצמו שעשוי להיות מעניין פי כמה מזה שיספקו לנו אוסף "היפים-יפות-פנויים-פנויות" שרוקחים לנו דרך קבע, כאילו נקיא אוטומטית למראה אדם מכוער; וכאילו תופעת לוואי של הקאה זו תהיה לחיצה על כפתור השלט.

הגיע הזמן שערוץ 10 ישדר ביטחון בדברים הנכונים, ולא, למשל, במגננה מטופשת ומנותקת על שכר הטאלנטים שלו. ערוץ שמנהל משא ומתן עם ליאור שליין על עונה נוספת, אינו בדיוק ערוץ המחובר לצופיו, אלא יותר ערוץ שמונע ממגננה ברנז'אית של "מה-אתם-מבינים-בכלל- בטלוויזיה-פשוטי עם-שכמוכם". ומאחר שלפחות מחצית מהצופים, בכל העולם, נראים כמו הכלאה בין הומר סימספון לשרק 3, למה לא תאלילו, פעם אחת, אותם?

אם תחסכו על הדרך אנורקטית או בולימית אחת, כבר יצאתם מהקופסא; כבר הוכחתם שאפשר אחרת. במצבכם הנוכחי, אין לכם ממילא ברירה אלא להוכיח אחרת. הרי אין וגם לא תהיה לכם תקומה ב"עוד מאותו דבר", כלומר: בעוד מאותו זבל פופוליסטי-פחדני של רשת ברודקאסט ישראלית מצויה. אז, למה לא?