סימנס רוכשת 40% מערבה פאואר לפי שווי של 37.5 מיליון ד'

ההשקעה המקיפה ביותר בחברת אנרגיה סולארית יוצאת לדרך עם השקעה בחברת ערבה בהיקף של 15 מיליון דולר ■ הסכם המסגרת יאפשר בניית מתקנים עם הספק של 40 מגאווט

השקעה ראשונה של סימנס בתחום האנרגיה הסולארית בישראל. במקביל למגעים לרכישת סולל, וכפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", סימנס נכנסת כשותפה בחברת האנרגיה הסולארית ערבה פאואר מקיבוץ קטורה בהשקעה של כ-15 מיליון דולר.

בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, סימנס תרכוש 40% מערבה פאואר, הנחשבת לאחת החברות המובילות בארץ בתחום של שדות סולאריים פוטו-וולטאים (P.V).

העסקה משקפת לערבה פאואר, שבשליטת קיבוץ קטורה (40%) וקבוצת משקיעים יהודים ואמריקנים (60%) בראשות איש העסקים יוסף אברמוביץ', שווי של 37.5 מיליון דולר.

סימנס וערבה חתמו על הסכם מסגרת של בניית מתקנים סולאריים בעלי הספק כולל של 40 מגוואט. עוה"ד ליאור אבירם ואורית מרום-אלבק ממשרד שבלת ושות', ייצגו את ערבה פאוור בעסקה.

"נתמוך בפרויקטים בישראל"

הפרויקט הראשון יהיה הקמתו של מתקן סולארי בעל הספק של עד 4.9 מגוואט בקיבוץ קטורה שכבר קיבל רישיון מהרשות לחשמל.

בנוסף, מחזיקה ערבה פאואר בהסכמים עם 20 קיבוצים ומושבים שלהם קרקעות זמינות, שיאפשרו הפקה של חשמל פוטו-וולטאי בשטחם, וזאת כחלק מכוונת הממשלה להגדיל את ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות לכ-10% עד 2020.

מטרה נוספת להשקעה של סימנס היא הקמת המתקנים הפוטו-וולטאיים תוך שימוש בידע של סימנס שתספק טכנולוגיה (אינוורטרים ושנאים), שיבטיחו חוזי אספקה חדשים לקבוצה.

סימנס תטפל בניהול הפרויקט, כולל תכנון ובניית מתקני החשמל הסולאריים, בתור הקבלנית הראשית של הנדסת הפרויקט.

"השקעה זו היא צעד נוסף בכיוון של חיזוק הטכנולוגיות הירוקות ובנות-הקיימא שלנו", אמר פטר לושר, נשיא ומנכ"ל סימנס. "ישראל היא מקום אידיאלי לפיתוח עסקינו הסולאריים בזכות אור השמש האינטנסיבי שלה, ודרישתה המתמדת לאנרגיה".

סימנס משקיעה בערבה פאואר באמצעות חברת השקעות ההון שלה, סימנס פרוג'קט ונצ'רס. "זו ההשקעה המקיפה ביותר עד היום בחברת אנרגיה סולארית ישראלית", אמר יוהנס שמיט, מנכ"ל היחידה להשקעות ומימון פרויקטים באגף השירותים הפיננסיים של סימנס.

"בעקבות מעורבותה בפעילותה המוקדמת והנרחבת בתחום, הפכה ערבה פאואר לחברת האנרגיה הסולארית המובילה בישראל. סימנס תתמוך בפרויקטים סולאריים מקומיים במגוון הטכנולוגיות, הידע המקצועי ויכולות המימון שלנו".

יונתן כהן, מנכ"ל ערבה פאואר, הוסיף: "סימנס היא השותפה האידיאלית לערבה פאואר. השותפות האסטרטגית שלנו תאפשר לישראל לממש את מטרותיה בתחומים של אוויר נקי ואנרגיה מתחדשת באופן מהיר מכפי שציפתה".

ערבה פאואר נוסדה ב-2006 ומשרדיה הראשיים בקיבוץ קטורה. החברה, שמעסיקה כ-20 עובדים, נחשבת לחלוצה בתחום האנרגיה הסולארית בישראל, והיא היחידה שקיבלה רישיון לייצור אנרגיה סולארית, שטחי קרקע מאושרים ורישיון בנייה להקמת שדות סולאריים.

יו"ר החברה הוא אד הופלנד, וסמנכ"ל הפיתוח והרגולציה הוא דוד חיון.

השקעת ההון בערבה פאואר היא צעד נוסף בכיוון חיזוק הפורטפוליו הסביבתי של סימנס.

בשנת הכספים 2008, ייצרו הטכנולוגיות הסביבתיות של סימנס הכנסות של כ-19 מיליארד אירו, שהם כרבע מההכנסה הכוללת של החברה. עד 2010 מתכוונת החברה להגדיל את ההכנסות מהטכנולוגיות הסביבתיות לכ-25 מיליארד אירו.

כפי שפורסם ב"גלובס", סימנס הכריזה ביולי השנה שהיא תשתתף במיזם דזרטק, שנועד לספק יחד עם 15 חברות גרמניות, 15% מצריכת החשמל באירופה, באמצעות ייצור חשמל במתקני אנרגיה סולאריים-תרמיים במדבר סהרה וחוות רוח בצפון אפריקה, והולכתו לאירופה.