גוגל חוסכת על קייטרינג: יום האנליסטים עובר לרשת

יום השידורים הראשון, שיתמקד בחיפוש מקוון והנזלת הון, נקבע ל-9 בספטמבר - הרבה לפני יום השידורים של המתחרה יאהו, שנקבע ל-28 בספטמבר

אנליסטים המסקרים את תחום האינטרנט, שקיוו להתארח גם השנה בקמפוס הירוק של מטה גוגל בקליפורניה, לשמוע הרצאות על שיטת התרגום להכנסות של מודעות פרסום מקוונות וליהנות מסלט אורגני בארוחת צהריים משותפת עם עמיתיהם למקצוע, ייאלצו השנה להסתפק בצפייה במסך המחשב. זאת, לאחר שהנהלת החברה הודיעה כי ימי האירוח המסורתיים של האנליסטים יבוטלו השנה ובמקומם יועברו ההרצאות וההדרכות בשידור ישיר באמצעות האינטרנט.

יום השידורים הראשון, שיתמקד בחיפוש מקוון והנזלת הון, נקבע ל-9 בספטמבר - הרבה לפני יום השידורים של המתחרה יאהו, שנקבע ל-28 בספטמבר.

"הרגשנו שסדרה של משדרים על נושאים ספציפיים יהיו יעילים יותר מאשר עריכת יום אירוח מסורתי, בו נדרשים האורחים לנסוע מרחקים גדולים וללמוד את החומר באופן אינטנסיבי מדי", אמרה דוברת גוגל.

אחד האנליסטים המסקרים את החברה העלה את האפשרות שצעד זה של גוגל בא בעקבות צניחת מניית החברה ביום בו פרסמה את דו"חותיה הרבעוניים האחרונים, שאמנם היו טובים מהתחזיות בוול סטריט, אך פחות מהתחזית הבלתי רשמית לא ציפו האנליסטים. אנליסט אחר ציין שהמשקיעים יבחנו ביום השידורים את מודעות הפרסום הגרפיות ומבוססות הווידיאו של גוגל, כיצד מתכננת גוגל למשוך מפרסמים גדולים, וכיצד מתכננת החברה להפיק רווחים מאתר שיתוף קובצי הווידיאו יוטיוב שבבעלותה. כן יתמקדו המשקיעים בחידושים בדפדפן האינטרנט גוגל כרום ובמערכת ההפעלה החדשה שעתידה להיות מושתתת עליו ובמערכת ההפעלה אנדרואיד המיועדת למכשירים סלולריים ניידים.

האנליסט קולין גיליס מ-Brigatine Advisors, אמר כי "אנשים ירצו לדעת איך גוגל, שזו שנתה החמישית בתור חברה ציבורית, חוזרת לקצב צמיחה של 20%-30%". *